• Anonym

Jag vill påminna mig om vilket helvete jag varit i - någon symbol??

Ja, jag var till helvetet och vände, nu vill jag stanna kvar här!

Har varit drogfri i nästan fem år. Vill aldrig tillbaka till drogerna... Nu vill jag tatuera mig. Någonting som påminner mig om att jag är en stark kvinna, som är värd någonting bättre än drogernas värld. Kanske någonting som kan ge mig en gnutta tröst om jag inte mår så bra, någonting som påminnner mig om att jag kan vara drogfri om jag gör rätt saker. Ja, nånting i den stilen.

Vad skulle jag kunna tatuera in? Seriösa förslag mottages tacksamt!

• Svar på tråden Jag vill påminna mig om vilket helvete jag varit i - någon symbol??
  • Anonym

Ta det som du förknippar med ditt kämpande. Svårt för oss att veta.

Kanske det kan vara en blomma, ett kinesiskt tecken för styrka/mod mm

vad är du själv inne på?

• Anonym (du stark)

Hej Kan inte ge ett förslag. Men jag vill tala om att du gjort nått jättebra. Grattis till drogfiheten. Kanonbra av dig.
    Jag hoppas jag kan skriva dessa ord till min son en dag....
    Återigen, Grattis och lycka till i ditt drogfria liv.
    Kramar från mig

• Anonym

Carpe diem- Ta vara på dagen, njut av dagen.

Det ska jag tatuera in, tycker det står för något bra, och det är mitt motto här i livet.

Kanske inte passar för dig.

• Anonym

Åh, jag tycker ju att det är så svårt... Carpe diem var ett bra förslag, men vill gärna ha flera

Mod, styrka, envishet, kämpande.
    Finns det något djur kanske, som symboliserar detta? Någon figur?

• lollajapp

kan tipsa om en bra sida där jag fått mycket inspiration till framtida tatueringar. Där kan du få hjälp av "proffs" med att ta fram en tatuering som är speciell för dig.

www.gaddad.se

• Anonym (Elsa)

Hej, kan börja med att säga att jag oxå varit där du va fär 5 år sen.
    Tycker dock inte att du ska tatuera in något "kines tecken" man vet aldrig va det står!?
    Tycker att du ska tatuera in något persoligt. Något som är du.

• Anonym
    lollajapp skrev 2008-02-08 07:42:17 följande:
    kan tipsa om en bra sida där jag fått mycket inspiration till framtida tatueringar. Där kan du få hjälp av "proffs" med att ta fram en tatuering som är speciell för dig.www.gaddad.se
    Tack!
  • Anonym

Efter att ha kollat lite på gaddad.se så har jag kommit fram till att jag ska ha mitt barns handavtryck (motivation till att fortsätta drogfriheten!!) men skulle vilja ha någonting mera också... Får kika vidare, men överös mig gärna med förslag!

• Anonym (bamse)

Tycker att det är ett jätte bra tatuering med handavtrycket, läggtill ite text kanske med barnet/ens namn och så blir det as koolt och unikt!

• NadiaMi

Jag tycker att du ska hitta ett motiv som påminner dig om det du kommit Till (dvs drogfriheten) istället för något som påminner om det du har gått igenom.

En positiv symbol, en fenix som rest sig från askan till ett nytt liv, en sol, en blomma eller en fjäril. Något som ger dig hopp för framtiden, som varje gång du ser den påminner dig om det nya liv du vill hålla fast vid.

• Anonym (Latin)

Kolla latinska översättningar dom kan vara hur vackra som helst att tatuera tilsammans med någon symbol som du tycker är vacker.
    Femina = Kvinna
    Proleium = Kamp/strid
    Lucror = Vinna
    Victoria = Seger
    osv

• mimi66

Ett handavtryck tycker jag låter fint, och varför inte ha symbolen för "Tro, Hopp & Kärlek i handen..

• Anonym

Åh, vad roligt att läsa era förslag! Jag ska iväg senare idag och boka tid har jag tänkt... Men kom med flera förslag om ni har, ni är ju så fantasifulla

• NadiaMi

Passa på att bläddra igenom några pärmar när du är hos tatueraren.
    De brukar ha mängder med bilder som man kan få inspiration från och som kan hjälpa dig att bestämma dig för en stil eller ett motiv.

• appapp2

"knark är bajs" är nog min favvo-slogan

Svar på tråden Jag vill påminna mig om vilket helvete jag varit i - någon symbol??