• Puff Mummy

    Tripp trapp stol - vit eller lackat trä?

    Hej. Vi står ifärd med att köpa Stokkes tripp trapp stolar till våra tvillingar (20 mån). Egentligen vill vi nog ha vita, men jag undrar om de är så praktiska? Syns fläckar och så tydligt eller är stolarna lätta att torka av? Alternativet skulle vara att köpa de i lackat trä. Våra barn är rätt kladdiga av sig.

  • Svar på tråden Tripp trapp stol - vit eller lackat trä?
  • Jocsan

    Hej

    Vi har haft en vit. Det blev inte kladdigare än den vi har nu. Tyvärr råkade min man dra sönder skruven på den så stolen sprack Nu har vi en svart och på den syns allt. Bara att torka torka och åter torka Min dotter är också 20 månader (igår). Visst är det en "kladdig" ålder

    Lycka till!

  • MarleneM83

    Vi köpte en sån trästol till våran pojke och han är kladdig av sig. Nu står tyvärr den stolen som en gäststol eftersom den är helt omöjlig att hålla ren. Vi köpte en plast stol på ikea och den är vääldigt bra tycker vi. men det är ju smaksak =)

  • MammaHela

    Jag har en av varje, smutsen syns bättre på den vita, däför blir den avtorkad mycket oftare =)

    Alltså rekomenderar jag en vit.


    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Mollymajs

    Vi har en vit och har en kladdmaja. men tycker inte den blir mer skitig en nån anna stol det är bra tt det syns när den är smutsik för då ser man o ta bort det. Vi köpte även en dyna till då tjejen 19 mån ofta har jeans o sitter o hasar fram o tillbaka och vill inte repa stolen. Tycker den vita är klart finast.

  • Tildamamman

    Vi har två stycken svarta och visst syns smutsen väl. Men som MammaHela säger så rengör man ju då oftare. Inget fel med det! Så jag ångrar inte vårt val!

  • Puff Mummy

    Tack alla för svar. Det blev två i lackat trä trots allt.

  • annasvens

    Funderar också på vit eller trä... Vad är det för träslag? Är det bok som det var från början? Håller sig träet ljust?

    Anna

Svar på tråden Tripp trapp stol - vit eller lackat trä?