Recept på tex tacolasagne el gratäng?
Är så trött på vanliga tacos,som vi äter ofta eftersom barnen gillar det Nån som har nåt gott recept på tex tacolasagne el nåt liknande??Skulle vara trevligt att testa nåt nytt
Är så trött på vanliga tacos,som vi äter ofta eftersom barnen gillar det Nån som har nåt gott recept på tex tacolasagne el nåt liknande??Skulle vara trevligt att testa nåt nytt
TACOPAJ! 250´c ca 10-15min
Deg:
50g smör
4dl mjöl
1½dl mjölk
2tsk bakpulver
in i ugnen nån min, så den får lite färg.
600g blandfärs
tacokrydda
2 burkar creme fraich
1 paprika
1 tomat
riven ost
Stek färsen och krydda. Lägg färsen i det gräddade pajskalet.
bred på creme fraichen strö över den hackade paprikan och den skivade tomaten och tillslut den rivna osten.
GRÄDDA!!!!!
Servera med en sallad!
MUMS!!!!!!!!!!
Shit vad jag blev hungrig! Lät ju jättegott!! Det måste jag prova! Tack för tipset
Tacotårta har jag gjort. Det är vrålgott!!
800 g köttfärs
2 påsar tacokrydda
1 ask philadelphiaost
2 burk tacosås
Blanda ihop allt detta. Ta en springform (sån där med löstagbar kant), smörj den, lägg i ett tortillabröd, varva med köttfärs och tortillabröd. Avsuta med färs, täck med ost och in i ugnen 225 grader ca 20 minuter. Så gott!
TS
Vill du tuffa till Kirons Tacopaj här ovan ytterligare så lägger du lite Nachochips ovanpå innan du har på osten
Jag brukar göra tacopaj med ris. Men går lika bra att byta ut riset mot skivad potatis.
4dl ris
800g köttfärs
1 gul lök (hackad)
1 röd paprika (hackad)
2 påsar tacomix
1 stor burk creme fraiche
4 tomater (hackade)
2 burkar tacosås
Nachochips
Ost
Sätt ugnen på 200 grader.
Stek köttfärsen med tacokryddorna och hackad lök. Koka riset.
Lägg sedan ris så det täcker botten. Lägg sedan på ett lager köttfärs. Smeta sedan ut halva burken creme fraiche. Häll över ena burken med tacosås. Strö över paprikan.
Ha sedan på ett nytt lager ris sedan köttfärs igen. Resten av creme fraichen. Sista burken tacosås och strö sedan över tomaterna.
Lägg sedan nachos så det täcker hela ytan. Strö över osten och in i ugnen tills osten ser fin ut...ca 20 min!
Så gott, snabbt och enkelt!
Sök på www.dinnerbase.com ! Superbra sida med alla recept från arla, coop, tasteline, ica m.fl samlade på ett o samma ställe!
Här kommer ett recept på tacolasagne:
500g köttfärs
1-2 påsar tacokrydda
4-6 st mjuka tortillabröd
1 burk cheddardip
4 dl tacosås
nachos
riven ost
Bryn köttfärs o tillsätt kryddan.
Varva bröd, köttfärs, dip o tacosås
Bryt nachos o blanda med riven ost ovanpå
In i ugnen, 200* ca 20min
Servera med sallad, gräddgil o guacomole
gräddfil - såklart
Kom på ett till!
Lägg philadelfiaost i en ugnsäker form, på´med brynt köttfärs kryddat med taco, strimlad purjolök och riven ost.
In i ugnen 225´c tills osten smält o fått lite färg!
Ät med nachos direkt ur formen.