• myrslok

Bra paraplysulky på resan.

hej vi drar till mallis när Leon är ca 15 månader tänkte köppa en paraplysulky som jag även ska använda här hemma då citycrossen känns lite klumpig ibland när man bara ska på små ärenden.

Någon som har nåt tips? har kollat på www.1klass och på www.babyland.se tycker det fanns många fina nån som har nån sån kanske????

• Svar på tråden Bra paraplysulky på resan.
  • Dora

Jag kan inte tipsa dig om en specifik vagn. Men däremot skulle jag vilja råda dig att välja en med liggläge. (Det saknade jag nåt grymt när jag var utomlands med min 2-åring.)  Det är inte nödvändigt (mer än för ens egen skull) att ta med den minsta vagn man kan hitta. Och pyttesmå plasthjul är inte alltid så bra utomlands då vägarna ofta inte är så släta och du ska troligtvis även dra den i sand. (?)
    Om du har tänkt använda den hemma också så skulle jag rekommendera brio race eller sitty. Sittyn har tyvärr inte liggläge men annars är den toppen. Använder den fortfarande ibland till min 4½-åring.

Så länge min chef låtsas att jag har hög lön låtsas jag att jag har mycket att göra.
  • myrslok

Tack, men brio race väger ung lika mycket som min citty cross gör. Man kanske skulle ta med den ändå hmm.

• Dalkulla74

Vi var i exakt samma läge som dig, åkte till Mallis då Martin var 15mån. Vi hade tänkt köpa en billigare paraplyvagn men det slutade med att vi köpte den dyraste . Men vi har _inte_ ångrat oss, den var jättebra på alla sätt! Vagnen vi köpte var en Maclaren Technoo XT. Den har fullt liggläge. En verkligt bra grej är sufletten som täcker stora delar av barnet och dessutom har en förlängning som gör att man i stort sett kan stänga igen vagnen så ingen sol når barnet om det ligger och sover. Andra plus är att den har bärhandtag på sidan så man kan bära den smidigt då den är ihopfälld, rullar och svänger mycket lätt, väger lite, man får plats med mer än man tror under vagnen, bra fickor på baksidan, förlängningspinnar på benstödet så att det blir längre och står rakt ut (haha hur snuskigt lät inte det där ) då barnet tex sover, regnskydd ingår. Vi köpte den på Babyland.

• Dalkulla74

En parantes till vagnletandet. De flesta reseföretag har "barnpaket" då man bokar hotell, dvs spjälsäng, matstol, micro och vagn ingår och står på rummet då man kommer dit. Kan ju vara ett alternativ om man inte vill lägga pengar på en vagn och dessutom kanske vill ha en säng till sin lilla .

• Lundelus

håller med maclaren är grymt bra, har haft den på resa och det funkade jättebra

men den är dyr, även om man köper begagnad

vi har precis köpt en sulky från babytravel till landet, och vi har provat den några gånger
    visst den har säkert inte samma höga kvalitet som maclaren, men den kostar väldigt mycket mindre

den tar lika liten plats och väger lika lite som maclaren, men den har lite mindre suflett och inga justerbara handtag, men även den har bärhandtag på sidan och bromsbara framhjul

inga fickor till saker på sufletten och inget regnskydd, men förlängbart benstöd och bra liggläge.

Rekommenderar båda vagnarna

har också en brio race, men den är klumpig att ha med på resa tror jag

lycka till i sökandet på den bästa resevagnen

• myrslok

jag har bokat vagn, men vet inte vad det är för kvalitet på den ska ringa och kolla det.

Tror inte de håller så god standard.

• myrslok

Föresten Lundelus vilken mc claren hade du? såg att det fanns lite olika.

• La vegas

Vi ska med resa och vi har "hyrt en sulky, så slipper man konka på den med. Kola upp det där ni bästeller resan.
    Lycka till trevlig resa...

• Lundelus

Vi har samma som dalkulla,  en techno xt

Svar på tråden Bra paraplysulky på resan.