• Anonym (orolig)

hård liten prick på min tapp...vad är det?

Hej,

Nu är det så att jag har letat och letat information, men inte hittat något som passar in...så jag tänkte jag frågar alla er kloka här.

Jag känner en liten hård prick på min livmodertapp! Den känns som ett sandkorn ungefär och känns som om den liksom sitter i slemhinnan för den är lite rörlig fasst den sitter fasst. Den gör inte ont alls...känns ingenting faktiskt utan känns bara främmande.

Så, är det någon som vet vad det kan vara? Jag upptäckte den för nån vecka sedan och den sitter kvar. Är om det spelar någon roll vad jag vet inte gravid, men ska ha BIM nästa vecka och hoppas naturligtvis (men det har inte med min fråga att göra utan jag skriver det bara om det kan vara hjälpsam info)

Finns det någon som vet vad det kan vara?

*orolig*

• Svar på tråden hård liten prick på min tapp...vad är det?
  • Anonym

nej jag vet inte vad det kan vara men det jag vet är att man inte ska vara där å pilla själv

• Anonym

Nja, jag skulle nog kolla upp det hos bm! För det första ska man ju inte vara där och pilla själv pga risken för infektioner mm, för det andra är ytterst få kapabla att ställa diagnos på sig själva. Min första tanke är kondylom. Men jag tycker att du ska se till att få komma till gynläkare. En sån kan ställa korrekt diagnos.

• Anonym (orolig)

Att känna på tappen är inte farligt, det ska man tex göra efter varje mens om man har spiral för att försäkra sig om att den sitter kvar och så. Så det hör kanske inte riktigt hit, men jag uppskattar er omtanke om det.

Funderar faktiskt på att fråga en bm, men ville söka efter info själv först för att vara lite förberedd och för att se om det behövs eller inte. Kan ju vara något som är jättevanligt fasst jag inte vet det själv, men som någon annan kanske gör.

Men tack tack!

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2008-02-07 21:39:40 följande:
    Att känna på tappen är inte farligt, det ska man tex göra efter varje mens om man har spiral för att försäkra sig om att den sitter kvar och så. Så det hör kanske inte riktigt hit, men jag uppskattar er omtanke om det.Funderar faktiskt på att fråga en bm, men ville söka efter info själv först för att vara lite förberedd och för att se om det behövs eller inte. Kan ju vara något som är jättevanligt fasst jag inte vet det själv, men som någon annan kanske gör.Men tack tack!
    sitter den en bit under tappen??
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2008-02-07 21:49:02 följande:
    sitter den en bit under tappen??
    Ja, liksom på sidan...svårt att förklara, men mellan tappöppningen och slidväggen...närmare öppningen än slidväggen dock, men inte mitt på...men ändå på själva tappen.

jisses vad svammligt det lät då...men hängde du med?
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2008-02-07 21:57:05 följande:
    Ja, liksom på sidan...svårt att förklara, men mellan tappöppningen och slidväggen...närmare öppningen än slidväggen dock, men inte mitt på...men ändå på själva tappen. jisses vad svammligt det lät då...men hängde du med?
    nä inte riktigt..

men jag har oxå en prick där inne....va hos gyn senast för nån vecka sen och hon sa inget om det.
  • Anonym

Jag har också det precis längst ner på tappen o det kollade jag upp men det var bara ett litet blodkärlsnystan. Men kolla upp det för säkerhets skull.

• Guden Gute

Om du har spiral kanske det är trådarna du känner?

Jag är med dig alla dagar, intill tidens ände
  • Anonym (orolig)

Tack allesammans!

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om det...inte så klart att ni också har liknande, men skönt att höra att det verkar att inte vara något akut farligt i alla fall. Jag ska absolut kolla upp det, men tänker inte stressa upp mig själv mera för det jusst idag

*kram*

Guden Gute skrev 2008-02-07 22:14:22 följande:
    Om du har spiral kanske det är trådarna du känner?
    nix, ingen spiral. Den har jag inte haft sedan förra sommaren. Hade p-ring efter det som jag slutade med i december för nu har bebisverkstan öppnat. Men tack ändå!
  • Anonym

Kanske en vårta? Låter ju lite så.

• Anonym (Mamman)

Hej!

Jag är oxå en som har och "pillat" på tappen,hm, det lät lite lustigt men jag kände oxå någonting som kändes vid tappen.

Jag hade det ett bra tag innan jag tog ett cellprov.Det visade tyvärr på förändringar. Jag vet inte om det kan vara anledningen men du kanske ska ta ett cellprov för säkerhets skull? Det är så jobbigt att gå runt och vara orolig.
    Jag väntar just nu på att göra en konisering då dom hyvlar bort en bit av tappen,inte kul.

Hoppas att det ordnar sig!
    Kram
    Mamman

• Anonym (orolig)
    Anonym (Mamman) skrev 2008-02-14 16:24:24 följande:
    Hej!Jag är oxå en som har och "pillat" på tappen,hm, det lät lite lustigt men jag kände oxå någonting som kändes vid tappen.Jag hade det ett bra tag innan jag tog ett cellprov.Det visade tyvärr på förändringar. Jag vet inte om det kan vara anledningen men du kanske ska ta ett cellprov för säkerhets skull? Det är så jobbigt att gå runt och vara orolig.Jag väntar just nu på att göra en konisering då dom hyvlar bort en bit av tappen,inte kul.Hoppas att det ordnar sig!KramMamman
    oj vad läskigt! *kramar om*

Jag ska ta och boka en tid för cellprov faktiskt...fick hem en "inbjudan" från min barnmorskemottagning om att det visst var dax att göra ett sådant...har bara inte kommit för mig att ringa och boka en tid.

Tack för ditt inlägg...och lycka till med allt!

*kramar*
  • Anonym

Jag fick en mm-stor knopp för över 5 år sedan. Sen efter några år kom en till. Jag har frågat vid gyn-besök 2 ggr, men de har inte kunnat känna eller se dem. Konstigt tycker jag. Tydligen är det väldigt vanligt att man har litet förstorade körtlar på tappen. Trots det har jag ibland varit rädd för cervixcancer, men senaste cellprovet var bra. Jag tänker att om jag inte har dött än så är det väl inte farligt...

Jag vet inte vad du har förstås, men om du går på cellprovskontroller enligt rutin kan du sen vara helt lugn.

• isisisis

Jag har också kännt precis likadant,EFTER det att jag har tagit ur min spiral,så det är det inte.
    Jag frågade min gynekolog,och sa att det var något...men jag minns inte vad.
    Det var iaf ingeting alls att oroa sig för.
    Det var normalt,vet inte om det försvann eller om det skulle sitta där.
    Men jag kunde iaf avfärda min oro med en gång iaf....

Svar på tråden hård liten prick på min tapp...vad är det?