• Anonym (leena)

Jag äter enligt viktväktarna men har slutat att gå ner i vikt!!!!!!!!!!

jag har sedan 7 månader tillbaka ätit enligt viktväktarnas pointhäfte, har räknat ut att jag ska äta 21 points per dag, men jag har bara ätit mellan 14-19 points per dag. har lyckats gå ner 6 kilo i vikt sedan drygt 3 månader sedan, men sedan dess står det helt still. äter jag mer än 17 points på en dag så går jag upp i vikt dagen efter. det hela har gått överstyr o jag kan aldrig
    äta med gått samvete, väger mig flera gånger per dag för att ha kontroll. varför har jag slutat gå ner i vikt?? varför går jag upp i vikt om jag äter mer än 17 points på en dag???
    känns inte alls roligt, mår jättedåligt av det här.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-07 21:38
    borde kanske tillägga att jag tränar spinning 30 min om dagen

• Svar på tråden Jag äter enligt viktväktarna men har slutat att gå ner i vikt!!!!!!!!!!
  • Fia Lundbom

Poängen är väl att du ska äta de points du ska ?
    Förbränningen kanske inte blir densamma annars och kroppen ställs in på svält.
    Ska du lyckas måste du följa programmet till punkt och pricka.

Inte göra någon egen variant.

Tränar du måste du också äta mer.

• Jojjanna

Jag tror att du äter för lite! Kroppen går på sparlåga och du förbränner inte längre något fett och därför går du inte ner i vikt.

Går du på viktväktarnas möten? I så fall behöver du nog prata med din konsulent och fråga om råd.

Tränar du? Glöm i så fall inte bort att äta dina bonuspoints också.

Viktväktarnas idé går ju ut på att du ska äta tills du blir behagligt mätt varje gång du äter!

Sluta väg dig så ofta! Anledningen till att du går upp eller ner några hekto beror ju ofta på om du varit på toaletten eller inte, om du druckit mer eller mindre etc etc. Viktförändringar från dag till dag spelar ingen större roll utan det är vad du väger ungefär på samma tid en gång i veckan som är resultatet av din viktminskning.

Använder du måttbandet? Måtten säger ofta mer än vågen!

/Johanna

• Anonym (leena)

hmmm, men jag har ju provat att äta högre pointsvärde men det är ju då jag går upp i vikt dagen efter o får då snåla ordentligt på points i en hel vecka för att gå ner det kilot igen...
    ang viktväktarnas möten så har jag aldrig vågat gå dit mer än en gång,

• Lurvenpajsaren

Ni ger så kloka svar så jag behöver inte ens lägga mig i alls!

Lyssna på ovanstående skribenter, TS!

• jennyfannyemil

Något som är intressant är ju om hur mkt övervikt du har kvar.
    Dvs hur lång är du och hur mkt väger du?

• Fia Lundbom

Det är ingen vits att väga dig varje dag.
    Gör det en gång i veckan och ha uthållighet.

Det tar tid !

• Cinnamon girl

Anonym (leena) skrev 2008-02-07 21:46:35 följande:

hmmm, men jag har ju provat att äta högre pointsvärde men det är ju då jag går upp i vikt dagen efter o får då snåla ordentligt på points i en hel vecka för att gå ner det kilot igen...ang viktväktarnas möten så har jag aldrig vågat gå dit mer än en gång,
    Ge det tid med högre points för att få igång förbränningen igen. Du har ju helt enkelt fimpat din förmåga till bra viktnedgång med detta svältande!

Ät högre points och tillåt dig att öka lite så ska du se att du kommer igång igen efter 4 veckor. Det tar tid helt enkelt!
  • Anonym

Men det är väl klart att du väger mera dagen efter du ätit mer än vanligt MEN du måste ge det lite tid! Man ska absolut inte väga sig varje dag och flera gånger om dagen, väg dig en gång i veckan för det är DÅ du ser resultatet från veckan innan.
    Och sen tror jag också att du äter för lite, kroppen måste få i sig tillräckligt - annars tror kroppen att du ska svälta den och vägrar bränna fett.
    Ät de points du ska och väg dig 1 gång i veckan så ska du se att förbränningen kommer igång.

• Aaliyah

14 points är definitivt för lite, du måste äta mer för att må bra.

• CiaoBella

min erfarenhet efter f.d viktväktare... gick ner över tjugo kilo på fem månader... är att viktminskningen börjar avta.

När jag var med i vv (iunte så många år sedan) så skar man ju bara bort allt fett. Man kunde ju äta mängder med kolhydrater! valfritt antal potatisar för två points t.ex.

Fett signalerar fettförbränning för kroppen och kolhydrater signalerar fettlagring!!

Nu är det säkert så att du äter för lite och helt drar ner din förbränning, men det kan vara viktigt att ha med i beräkningarna för till slut kommer man till ett läge när man inte kan ta bort mer fett och då måste man börja ta bort annat - kolhydraterna!!!

Svar på tråden Jag äter enligt viktväktarna men har slutat att gå ner i vikt!!!!!!!!!!