Ut ur kroppen upplevelse
Jag har under många år varit intresserad av detta fenomen. Höll även på med övningar för att kunna stärka förmågan under en tid. Nu med barn och hela kittet så somnar man så fort man lägger sig, men det är en annan femma. Den senste tiden har jag dock spontant fått en del upplevelser. Nu, ikväll t.ex. Nattade lilleman och bestämde mig för att ta en liten lur och la mig tillrätta. Vaknar och ska gå upp när det känns som jag går genom sirap, sen ligger jag i sängen igen. Aha! tänker jag. Jag är visst inte helt vaken. Ställer mig upp igen och tittar på mina händer som liksom flyter ut till någon konstig form. Eftersom jag visste vad det handlade om blev jag inte rädd utan försöker ta mig ut ur rummet. Det går tyvärr inte eftersom jag sugs tillbaka till sängen igen.
Det är väl fjärde eller femte gången på ca 6 månader jag har upplevelser av den här typen. Det varierar hur det börjar. Ibland känns det som ett surrande genom hela kroppen och det bara tjuter i huvudet, andra gånger, som denna får jag ingen förvarning alls.
Någon annan som har haft liknande upplevelser som vill dela med sig eller finns det kanske rent av någon som har ett tips om hur man "kommer loss" och kan utforska lite.