Min kille engagerar sig inte i graviditeten!
Är det bara mina hormoner som spelar mig ett spatt? Överdriver jag?
Min kille verkar bry sig noll om vår graviditet. Han verkar längta efter barnet och se framemot att bli pappa däremot. Han har följt med pliktskyldigt till mvc men i dag gick jag själv för han kunde inte få ledigt från jobbet. Han frågade inte ens hur det hade gått. Han vill inte känna henne sparka för det är läskigt säger han, och att smörja in magen med olja är jobbigt. Massera min rumpa (har väldigt ont av foglossning) är också jobbigt för han är trött. Och att planera och titta på inköp till vår lilla prinsessa intresserar honom inte heller. Att läsa förlossningsböcker för att förbereda sig är det inte tal om, och vaddå - klart jag ska amma fast jag tycker det verkar läskigt. Jag får verkligen noll förståelse och noll kommunikation. Kanske bli det bättre efter föräldragruppen, men jag vågar inte hoppas. Är i vecka 30 nu.
"Jag är så trött efter jobbet" får jag höra jämt. Konstigt nog så orkar han alltid spela biljard eller liknande, men inte prata om förlossningen eller vad jag känner inför den och övriga delar av mammalivet. Det är min kropp som ska föda fram henne, klart jag är orolig och nervös men det skiter han fullständigt i. Och varje gång jag försöker ta upp det här för diskussion så skyller han lämpligt nog på mina hormoner och humörsvängningar. Jag är så ledsen. Hur ska jag få honom att förstå?
Är jag den enda som har det såhär? Och snälla, jag skiter i hur bra era killar är. Grattis i såna fall! Men jag vill veta om det är fler som har det som jag?