• snusmumin

Billigast bilbanrstol - England eller Sverige?

Ja, var är det billigast att köpa bilbarnstol - England eller Sverige?

• Svar på tråden Billigast bilbanrstol - England eller Sverige?
  • Kassie

Vet inte var det är billigast men är det inte skillnad pa bilbarnstolarna? Jag trodde att England inte hade bakatvänd bilbarnstol....Jag bor i Schweiz och här finns det inte att fa tag i bakatvänd sa jag tog med mig en fran Sverige för jag kunde inte tänka mig att sätta mitt barn framatvänd.

• snusmumin

Aha, det har jag inte tänkt på. Någon i England som vet?

• jsmfb

Om du vill ha en bakåtvänd barnstol enl. svensk standard så kan du beställa genom denna firma. Annars är ju stolarna framåtvända sedan 9 månader, hur det skiljer i pris vet jag inte men jag har svenska stolar. incarsafetycentre.co.uk

De bakåtvända stolarna återfinns i special needs-kategorin!

• sbalogun

Det finns en bakatvand bilbarnstol som man kan vanda fram nar barnen blir aldre. Britax first class 0-4 ar. Jag kopte min pa Kiddicare.com men finns pa Mothercare etc. Jag har varit supernojd med den stolen. Kram

• sbalogun

a jag tror det ar billigare har i UK

• Kassie

Hej, sa vitt jag kommer ihag (jag har pratat med Britax huvudkontor i Sverige) sa de stolar som är fran 9-18kg och som man kan finna i andra länder än i Sverige kan man inte ha bakatvända nagon längre stund en ett bilskydd (utan upp till ca 13 kg/1 ar), sedan maste man vända stolen för att den ska ge det skydd den är "avsedd" för. Tack JSMFB för länken!

En sak som är mindre bra med de bakatvända stolarna är att det tar sa stor plats i bilen. Vi har en bmw serie 3 (kombibil) och om vi sätter var bakatvända stol i framsätet kan ingen sitta bakom och om vi sätter stolen i baksätet kan ingen sitta i framsätet. är det nagon av er som har uppleft samma problem? Min utländske man säger ständigt att vi borde byta till framatvänd stol, men jag vill inte pga säkerheten...

• jsmfb

Jag ringde till Britax i England och fick först höra att de inte hade något alls med Britax i Sverige att göra och det var omöjligt att få fram en sådan stol som jag ville ha. Konstigt när det uppenbarligen går. Visst tar stolen mycket plats men det får det vara värt.

• sbalogun

Vi hade samma problem med plats innan hade vi en bmw 3 serie och det gick inte att ha 2 bilbarnstolar bakatvanda samtidtigt. Det ar bara 1 ar mellan mina barn sa det fick inte plats. Kunde inte ha en stol bakom mig for jag ar for lang.. men men.. jag har en britax first class som jag har kopt har i UK.. som ar fran 0-4 ar sa jag vet inte vad de pratar om. (fast man vander ju framat nar de vager 13kg)

• Hëllef

Håller också på att leta bilstol och har hittat en bakåtvänd av märket Recaro. Modellen heter Polaric och finns att köpa här: www.babyparadies-shop.de/store/index.php De säljer även stolar från Be Safe och det verkar som att den ena modellen kan användas bakåtvänd men jag är inte säker. Vet tyvärr inte så mycket om märket Recaro men man kan läsa mer om det på svenska här: www.pebe.se

• Hëllef

Kanske skulle skrivit att Recaro-stolen kräver att man har Isofix i bilen

Svar på tråden Billigast bilbanrstol - England eller Sverige?