• Smurflovve

Vilken sida ska vara uppåt?

Ska bädda lillens säng idag och har en fråga.
    Har en madrass från IKEA, och på ena sidan är det "knottrigt" och andra sidan är det plant...
    Vilken sida ska jag ha uppåt? Där lillen ska ligga?

Tacksam för snabba svar! :)

MVH Smurflovve!

• Svar på tråden Vilken sida ska vara uppåt?
  • Smurflovve

Någon som kanske vet?

• Mandarin

Man kan ha bådda sidorna uppot. Den knottriga är mera luftig (:

• mina barn

Den "knottriga" är ergonomisk, alltså jättebra för ryggen. Vi hade släta sidan upp när killen var mindre och nu den knottriga.

• AmandaPitkänen

det står på förpackningen att den knottriga sidan ska man ha då bebisen är nyfödd eller liten å den plana sidan när den blivit större... fast jag tror inte det spelar nån roll egentligen har hört folk som haft både den knottriga å plana från början så ha som du tror blir bäst!

• phoebs

:D Tack för den här tråden. Har också inhandlat denna madrass och förundrats över upp- och ner...Rådgjort med lillasyster, som har också har samma, men vi kom bara fram till att den knottriga borde vara neråt. Nu har jag fått lära mig att så inte är fallet - tack!

• silhuett

Vi har den knottriga uppåt, vad är det annars för idé med att ha en knottrig madrass?

• icon

Förlorar knottrorna sitt syfte om man har en bäddmadrass ovanpå?

• silhuett

Hmm.. Ja, det gör de väl? Eller, beror ju på hur tjock bäddmadrassen är..

• icon

Köpte bäddmadrassen på IKEA samtidigt som skumgummimadrassen för att en sån är lättare att tvätta än skumgummit. Är ganska tunn, kanske några cm tjock bara.

• silhuett

Det går säkert bra att ha den ovanpå

• skidan

knottret är till för att madrassen ska bli luftig och inte så varm. Den sidan används på sommaren. På vintern kan man använda den plana sidan om man vill ha en varmare säng.

• Mamma Lisa

det kvittar....prova vilken bebisen tycker mest om ... min lille gillar inte den "knottriga" direkt...:)

Svar på tråden Vilken sida ska vara uppåt?