• jevaj

Resturanger i Växjö...

Hm..vet inte om jag är i fel tråd nu men kanske finns det någon som kan hjälpa mig, det är så att min bästa vän bor i Växjö och hon fyller jämt i mars...jag skulle gärna vilja köpa ett presentkort till ett resturang besök för henne och hennes sambo. Problemet är att jag själv bor i Norrland och har noll koll på vilka ställen som är bra i Växjö. Finns det någon därute på FL som kan hjälpa mig?
    Min vän äter kyckling men inte kött, hon tycker mycket om grekisk mat....
    Tack snälla ni

• Svar på tråden Resturanger i Växjö...
  • LeosMom

Det finns en grekisk restaurang som heter Akropolis.ligger bakom tågstationen, vet ej om dom har presentkort dock. Mina föräldrar har ätit där och sa att det var gott (dom bor utanför Växjö. Sen finns det en fiskrestauran på Båtsmanstorget, men kommer inte ihåg namnet.
    Ring Turistbyrån där annars, dom vet nog...........:)

• Nadjis

Deluxe eller wibrowski. Samma ägare och de ligger jämte varandra. Min bror jobbade tidigare som kock där. kanon ställe även att gå ut på.

• Nadjis
    LeosMom skrev 2008-02-08 08:19:31 följande:
    Det finns en grekisk restaurang som heter Akropolis.ligger bakom tågstationen, vet ej om dom har presentkort dock. Mina föräldrar har ätit där och sa att det var gott (dom bor utanför Växjö. Sen finns det en fiskrestauran på Båtsmanstorget, men kommer inte ihåg namnet.Ring Turistbyrån där annars, dom vet nog...........:)
    Fiskresturangen fiskepiren la ner för ett par år sen.
Svar på tråden Resturanger i Växjö...