Hjälp! Företaget gått i konkurs och jag skulle sjukskrivas idag!
Jag är gravid i sjunde månaden och har besvär av foglossning. Tyckte att jag fortfarande kunde jobba trots besvär men att ta mig till jobbet är helt omöjligt utan bil. Min mamma har fått köra mig. Har tid idag hon läkare för att sjukskrivas. Skulle sen ansöka till fk att jag ville ha färdtjänst istället för sjukpenning. Nu visar det sig att företaget gått i konkurs och att jag kommer bli uppsagt när uppsägningstiden är slut. En månad.
Vad gör jag? Panik!
Jag har ingen a-kassa heller.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 11:19
Jag tänker fortsätta jobba månaden ut. Jag kommer gå till läkaren som planerat. (Blir sjukskriven men inte ta ut sjukpenning utan istället söka färdtjänst till jobbet. Eftersom jag inte kan ta mig dit på egen hand pga foglossning). Sen tar jag ut semestern jag sparat eller fp fram tills förlossningen.
Jag ska skriva ner frågor jag har till konkursförvaltaren men det står helt still i huvudet.
När blir vi uppsagda? är enda frågan jag kommer på. Vet ju att man kommer på alla frågor typ ikväll och då är det för sent. Nån som vill hjälpa mig med vad man vill veta i en sån här situation.
Usch, vilken vecka det varit. I månads fick jag veta att jag har en ögonsjukdom som kan göra mig blind, i tisdags att min chef dött och idag det här. Fy!