Hotell Helsingborg
Behöver tips på ditt mest romantiska och exklusiva hotell i Helsingborg,tack!
Behöver tips på ditt mest romantiska och exklusiva hotell i Helsingborg,tack!
Vet inte om det är så romantiskt, men Marina Plaza vid hamnen har en helt underbar frukostbuffè.
ingen mer som har kännedom om hotell i Helsingborg? Fick rek. om hotel Maria. Nån som vet nåt om det?
Marina Plaza är det snyggaste och mest exklusiva tycker jag oxå. Men gillar äcen Radisson SAS. Båda ligger absolut centralt!
En svit på Marina är nog de som du söker efter...
Jag tycker inte alls Marina Plaza är särskilt lyxig, det ser ju ut som en Finlandsfärja inuti. Inte mycket bättre utanpå heller i och för sig...
Är där väldigt mycket med jobbet och det är ett bra affärshotell, men inte direkt mysigt. Ganska opersonliga, moderna, ikeaaktigt får jag nästan säga ( och det är inget fel på det men inte för en lyxvistelse för min del ) rum, och de är enbart ok om man råkar få de rum som vetter mot havssidan. Inte ens deras sviter imponerar, mig åtminstone. Relaxen är ok, likaså loungen där nere. Restaurangen, maten, är heller inget att hurra för tycker jag, frukosten är supergod däremot.
Ska det vara en romantisk weekend eller dyl så tycker jag Hotel Mollberg är mycket mysigare. Klassiskt, gammeldags hotell, med en underbart romantisk restaurang och mysig vinkällare. Mer geniunt tycker jag i alla fall. En av Juniorsviterna hade vi där, och den var vi mycket nöjda med. Lite gammaldags känsla över det hela - mycket charmigt.
Annars är Grand (Radisson SAS) mycket bra också. I stil med Mollberg. De ligger i anslutning till spaat Njuta, som jag varmt kan rekommendera. De har också lite gammaldags, klassisk, charmig stil på rummen. Nästan mer lyxigare rum än Mollbergs faktiskt när jag tänker efter, lite mer pampiga. Båda sviterna är otroligt mysiga.
Så summa sumarium - jag skulle satsa på Grand tror jag!
Jag tycker inte heller alls att Marina Plaza känns romantiskt, rummen är trista och "plastiga". Min favorit är hotell Mollberg, lite gamla anor och sådär. Lycka till!
Hej, jag har jobbat på Hotell Mollberg, då hade de ett såkallat Loverspaket, med ros på rummet och 3rätters för 2 osv. Mollberg ligger centralt i Hbg, på gågatan.
De har 2 finfina sviter, bernadottesviten eller bröllopssviten där det finns en liten jaccuzi.
412 är spökrummet
Mollberg är ett av sveriges äldsta hotell med massor av historia. Klart bästa
håller med ovanstående, Mollberg och Grand helt klart!
Tack tack för era svar. Ska genast kolla upp vidare.
Vet någon nåt om hotel Maria? Fick den rekommendationen.
Kan verkligen rekommendera Hotell Viking. Litet, personligt och mycket centralt.
Sen vet jag inte hur Hotell Duxiana ska vara rent standardmässigt, men sköna sängar har de säkerligen
Hotell Noveau
Söder men bara ett par hundra meter från knutpunkten.