• Bimbo Månskugga

Blod bla snor hjälp

Min dotter är 3mån och har en liten förkylning ibland kommer det lite blodblandat snor, undrar om nån vet om det är vanligt eller om det är farligt?? man blir ju så orolig

• Svar på tråden Blod bla snor hjälp
  • mammutten81

Jag har alltid så, jag har känsliga blodkärl.

• Marlene

är det bara lite blodblandat så är det nog ingen fara, vissa är ju känsliga i näsan. Själv höll jag på att skrämma slag på dagis personalen när jag var liten och det pulserade blod ur näsan... För att inte tala om den stackars tanten vi mötte på väg in från bilen när vi hade varit till akuten när det inte slutade blöda... jag var nog ganska blodig då.
    Man kan ta en droppe ad-droppar i olja och droppa i näsan, det hjälpte på mig när jag var liten. Det finns även nässpray som är ren olja men jag tror den var från 12 år eller nått sånt.

• Twilight

Du har ju fått svar nu... Tacka för dem istället för att fortsätta puffa!

• Maneater

min son har blött riktigt näsblod vid ett par tillfällen då han varit förkyld. första gången vid 2 månader. andra gången var det rätt mycket å jag fick panik men ringde till sjukvårdsupplysningen och både dom och läkare och bvc-sköterkor har sagt att det inte är farligt så länge det slutar blöda. bebisar kan precis som vi vuxna vara känsliga i näsan och speciellt då man e förkyld. inget att oroa sig för! även om det såklart ser läskigt ut med blod på en liten bebis!

• Mosaik

men jag tror inte du menar närblod va? alltså bara lite rött i snoret är väl pga att näshålan blir irriterad av allt snor så kärlen släpper lite blod, ingen fara som de andra sakt

Svar på tråden Blod bla snor hjälp