Maleme- kreta
Halloj
Någon som har varit i Maleme på Kreta??
Hur är stranden o staden??
Är det barnvänligt??
Halloj
Någon som har varit i Maleme på Kreta??
Hur är stranden o staden??
Är det barnvänligt??
??
Hej,
Det ar klapperstensstrand. Och det ar inte INTE langgrunt, alltsa blir det ratt sa djupt direkt. Kanske inte sa barnvanligt. Men min son ar 2 ar och vi var ofta pa stranden dar i somras och det gick fint. Man far vara forsiktig bara.
Det finns en taverna, MALEME BEACH TAVERNA, som har kanongod mat och grasmatta med lekhage dar barnen kan gunga och leka medans ni ater.
Maleme ar en lugn by. Storre utbud av butiker, cafen och tavernor finns i Platania ca 3 km öster ut.
Vilket hotel ska ni bo pa?
Regniga halsningar fran Kreta
Vi ska bo på : Louis Creta Princess
Det är all inclusive, så det finns ju massor av pooler att bada i om stranden inte passr.
inga fler som har varit där???
Hej!
Jag har varit där 2 gånger, 2002 och 2005 och bott just på Louis Creta Princess. Jag tycker det är ett superhärligt ställe!
Man kan knappt kalla Maleme en by ens men jag vet att det i alla fall finns "apotek" om man skulle behöva.
Vi var på hotellområden nästan hela tiden vi var där. Har varit in till Chania några gånger, med gratisbussen som gick från hotellet, och till den lilla affären som ligger på andra sidan vägen.
Det är klapperstensstrand som du redan fått svar på. Vi hade inte barn när vi var där men det var flera barnfamiljer där. Det finns barnpool samt att den stora poolen har en grund sida.
Vill du veta något mer så är det bara att fråga!!