• Agamemnon

PayPal och Swedbank

Vet någon hur man kopplar sitt Swedbank-konto till PayPal? Jag får det inte att funka och blir mer och mer irriterad på deras svar...

Jag har ett PayPal-konto som jag har kopplat mitt kreditkort till - inget problem med det. Nu vill jag lägga till bankkontot för att kunna överföra pengar som finns på mitt PayPal-konto till mitt Swedbank-konto.

De uppgifterna de frågar efter är bankens namn och kontonummer. Jag har försökt olika kombinationer (kontonummer med och utan clearingnummer, med och utan bindestreck,...) men inget funkar och jag får hela tiden besked att jag skrivit i "wrong or missing bank details".

När jag frågar deras support får jag bara svar som innehåller deras FAQs om hur man lägger till ett konto eller hur man ändrar och tar bort ett konto - de klarar inte att svara på vad som är felet i just mitt fall, vilken information som fattas eller är felaktig...

Så, någon som har lyckats och kan tala om för mig, hur?

Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • Svar på tråden PayPal och Swedbank
  • Dex

Provade just med mitt Nordea-konto och det funkade alldeles utmärkt. Klickar du domestic och använder rätt antal siffor i kontnumret och givetvis skriver namnet på banken rätt så borde det funka.

Kan det vara så att banknamnet Swedbank inte har uppdaterats hos PayPal??

• Agamemnon
    Dex skrev 2008-02-08 12:38:14 följande:
    Provade just med mitt Nordea-konto och det funkade alldeles utmärkt. Klickar du domestic och använder rätt antal siffor i kontnumret och givetvis skriver namnet på banken rätt så borde det funka.Kan det vara så att banknamnet Swedbank inte har uppdaterats hos PayPal??
    Jag har dubbel- och trippelkollat att kontonumret är korrekt och att jag har stavat bankens namn rätt. Det ser också ut som det funkar - felmeddelandet kommer några dagar senare som epost och då står transaktionen som "cancelled" i historiken... Tror du att de fortfarande listar banken som Föreningssparbanken? Hm, det kanske de gör... Men varför i h*lvete kan det inte säga det då!
    Lyckligast av alla: BF 5 mars, 2008!
  • jessicolors

På mina konton på Paypal står det föreningssparbanken så prova du med det, så kanske det funkar. Amerikanarna har alltid varit lite efter sin tid när det gäller somligt inom bank och bankväsende, det är ju välkänt.

Svar på tråden PayPal och Swedbank