• Anonym (Fundersam)

Mensvärk men ingen mens, 3månader efter förlossningen.

Jag fick barn för tre månader sen och några dagar efter hade jag såklart eftervärkar som kändes precis som mensvärk fast möjligtvis lite värre. Nu har jag samma mensvärk och har haft det i över två veckors tid. varje dag. Jag har inte fått tillbaks min mens än och det "känns" inte som att den är på gång heller.. Men är det någon som haft likadant?
    Hade det varit mensen som var på gång borde den ju kommit nu.

• Svar på tråden Mensvärk men ingen mens, 3månader efter förlossningen.
  • lollipop25

så hade jag oxå det och flera som jag känner oxå, kan ju vara så att din mens är på g även om det dröjer ett tag till. hel ammar du?

• Anonym (Fundersam)

Då är jag åtminstone inte ensam om det.. Men det kan som du säger säkert vara mensen som är på g men tycker ändå att den borde kommit nu i sånna fall om jag haft mensvärk så pass länge.
    Jag hel ammar!

• Anonym (A)

Jag hade "mensvärk" av och till i flera månader innan den kom tillbaka. Det är nog inget konstigt.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Tror man kan ha den här "mensvärken" av och till länge efter förlossningen fast det kan vara långt tills man får tillbaka mensen.

Stolt mamma till PHILIP 021128 och NOVA 070810
  • lollipop25

jag helammade oxå när jag hade det så

• kiwi81

Känner precis igen mig!

Min son är snart 3 månader o jag har haft molvärk likt mensvärk i ca 1 månad nu. Den kommer o går lite. Har t o m tagit ett grav.test för att utesluta graviditet. Jag helammar men skar ner drastiskt på mjölkmängden när sonen var 3 veckor(han sondmatades första tiden o då fick jag pumpa ur mjölk. Hade en enorm överproduktion o när jag började amma honom fick jag mjölkstockning o sen en produktion mer anpassad till hans behov).

Hur länge kan man känna såhär?

Svar på tråden Mensvärk men ingen mens, 3månader efter förlossningen.