Comviq kompis kk är bra om man använder mobilen mycket, du måste ladda var 30:e dag för att ringa och sms gratis inom comviq. Det är snordyrt att ringa till andra op - där är comviq amigos bättre, samma princip men det kostan 69 öre/min att ringa till andra op till skillnad från kompis 2.49/min.
Jag och min man har halebop, telias nät. Här är kravet att du ska ringa för 49 kr i månaden i minimiavgift, annars drar dom det iallfall.
Här ringer du gratis inom halebop + laddar du för 300 är det gratis sms i 30 dagar. Annars kostar sms 49öre styck.
Parlino är också tele2nätet. Här ringer du för 0 kr/min till telia, halebop, comviq, parlino och optimal mobil. Detta gäller i 30 dagar efter senaste påladdningen, sedan kostar det 99öre/min till alla. Sms 99öre.
Sedan har du faktiskt ett kontantkort som heter Tango. Här ringer du för
68 öre/min till alla, 19 öre/sms. Billigare är det om du har optimal på hemtelefonen.
Tre har ju också ett kk som fungerar enligt samma princip som de flesta andra, det är billigt i 30 dagar.
Det beror helt och hållet på hur mycket ni ringer och skickar sms.
Jag och min man ringer mycket mellan varandra, så då är halebop bra. Men vi skulle vilja ha billigare sms.
Märks det att jag jobbar med detta?