• Bebben

köttfärsklumpar på pizza???????

Är det någon som har ett bra recept på köttfärsklumpar som man har på pizza?

TACK!

• Svar på tråden köttfärsklumpar på pizza???????
  • Bebben

Ja? Är det ingen som ätit nån sån pizza med köttfärsklumpar?

• Dino78

Köttfärs har jag ätit på pizza otaliga gånger, men klumpar? På pizzerior lägger dom bara ut köttfärs och sen in i ugnen. Hemma steker jag den först och brer på.

DIF i själ och hjärta
  • Atamon

Alltså, jag har alltid tolkat det som att när de får till klumpar av köttfärsen så har de inte fräst färsen ordentligt. Man har ju ätit köttfärssås med klumpar i, vanligt bl a i skolmatsalar där det kanske inte finns tid att fräsa färsen ordentligt för sig och röra hela tiden så att det inte blir klumpar. Så ett tips är väl att steka färs och göra sås, men inte röra så mycket...

• mammamus74

hej på min pappas pizzeria blandade vi oxfärs vitlökspulver svartpeppar och salt å la i små typ klumpar på :) går även bra med balndfärs

• godisälskaren

Jag har också alltid undrat utan att få till det.

mamma till barn födda: nov.95 och maj 07
  • Bebben

Jaa, jag vet ju att man använder typ köttfärssås eller bara brynt köttfärs och strör på pizzan. Men de klumparna jag efterlyst recept på är just klumpar som mammamus74 beskriver här ovan. Det blir som köttbullar på pizzan, typ.

Så tack mammanus, jag ska testa att krydda köttfärsen och bara klumpa ut. Hittade pizzadeg på rulle som man bara rullar ut på plåten och fyller. Enkelt och gott.

• miss Y

när vi gör pizza hemma så steker vi gärna köttfärs som vi lägger på. supergott. jag föredrar utspridd färs före klumpar. om den deg du syftar ligger i en grön kartong så kommer ni få supergod pizza. på med pastasås i önskad mängd (halv burk brukar vi ta till en plåt), skinka, köttfärs, ost och kryddor. mums!! glöm inte vitkålssalladen

Svar på tråden köttfärsklumpar på pizza???????