• Amandass

Bilder på er som gjort slingor i sån där slingmössa hos frissan!!

Jag har just nu röd hårtoning i håret, men när det gått bort (eller när jag tonat tillbaka det mörkbrunt igen) så funderar jag på att göra en massa ljusbruna slingor i en slingmössa.

Jag vet ju inte riktigt hur det blir, om det skulle bli bra, så jag undrar om det är några här som gjort slingor i slingmössa och om ni har foton på det? Nyfiken hur mycket förändring det skulle bli.

Det ska ju alltså vara då många, täta och smala slingor.
    Så att man får "intryck" av att hela håret ser ljusare ut.

• Svar på tråden Bilder på er som gjort slingor i sån där slingmössa hos frissan!!
  • MeandHim

det blir nog snyggt, men gör det på salong om du har röda pigment under så inte slingorna blir gula. gör man i mössa ser resultaten mkt naturligare ut. Glad

• This is me

Blir ett superbra resultat av "slingmössa". Men rekomenderar nog oxå att göra på salong så inte håret blir rosa. Tycker det blir bättre än med folie (som jag prövad förra gången) jag som har bena som inte alltid sitter på samma ställe, fick intrycket av att med folie blir det svårt att hitta samma bena och då ser det ut som om man har utväxt.

• Chanteuse

När jag gjorde slingor med mössa så blev mitt hår förstört, som tuggummi, stora toffsar lossnade o det var ett helsike o borsta det. Fick sedan höra av en annan frisör att har man längre hår så ska man inte använda mössa då det sliter jättemycket på håret när slingorna dras ut.

• Amandass

Oj då, jag har ju hår ner till brösten ungefär.
    Hur långt hade ni andra när ni gjorde det då?

• MeandHim

Klart har man långt hår blir det ju lite bökigare, men jag har gjort på många tjejer med långt hår i mössa. Finns vissaknep som vi frisörer kan ta till för att göra det smidigare.
    Man kan ju göra jättetunna slingor i folie oxå. Då blir det snyggast om man väver ut slingorna så det inte blir randigt. Lycka till

Svar på tråden Bilder på er som gjort slingor i sån där slingmössa hos frissan!!