• Fru CL

Bruna flytningar/rester

Jag har sedan i onsdags haft bruna flytningar/rester. Ser ut som resterna man brukar få i slutet av en vanlig mens.
    Har varit på undersökning och allt var ok, men när det nu fortsätter så är man orolig.
    Jag har läst att det är brukar vara vanligt, men nu undrar jag hur många av er som haft/har det?

Är i v 11!

• Svar på tråden Bruna flytningar/rester
  • LolloBollo

Det är nog en så kallad nidblödning, så länge du inte har väldigt ont eller att det kommer färskt blod är det ingen fara. Lycka till med bebben :)

• Piripiri

Inträffar inte en nid-blödning när ägget fastnar, typ 5-8 dagar efter ägglossning, eller är jag ute och cyklar?

• LolloBollo

Man kan blöda litegranna dom första 3 månaderna utan att det är någon större fara sålänge blodet inte är färskt eller ha klumpar i sig. en del kan ju få lite brunaktiga flytningar under hela graviditeten under den tiden mensen igentligen skulle ha kommit.
    om du är orolig så ring till din bm och be om att få kolla igen om ett par dagar om det fortsätter. kram kram

• affliction

Jag har haft bruna flytningar varje dag under 3 veckor i den här graviditeten. Det kom även färskt blod vid ett tillfälle. Var då på undersökning o allt såg bra ut. Läkaren trodde det berodde på att jag skulle haft min vanliga mens den tiden o därför kom det blod. 

Jag förstår verkligen din oro, har ett MA i v. 16 bakom mig, så jag tycker att det varit fruktansvärt jobbigt. Sedan 2 veckor tillbaka har mina flytningar slutat, slutade bara helt plötsligt o sedan har det inte kommit något mer. 

Tycker du ska begära en undersökning till, men så länge du inte har ont o det inte kommer färskt blod i klumpar som "Alexanders mamma" skrev bör det inte vara någon fara. Håller tummarna för dig!  

• Boni

Om du får komma på koll, be dem se var nmoderkakan ligger. Vid kontroll fick jag reda på att min ligger väldigt lågt, det kan innebära lite småblödningar. Den drar sig uppåt normalt längre fram i graviditeten. Är det mer när du rör dig mycket, mindre på natten? Så har jag det. jag blev sjukskriven och ordinerad att ta det lite lugnt.

• vill bli mamma i år

Jag har också haft bruna flytningar, och en och annan liten blödning, men hittills har allt i alla fall gått bra. Är i v. 20 nu.

• Bispan

Jag fick så efter vårt IVF. De började då mensen skulle ha kommit OM inte IVF:et fungerat, och slutade när mensen skulle slutat. Jag blev chockad när jag fick ett plus på stickan. Jag var helt säker på att försökte misslyckats pga "det bruna" och all "mensvärk" jag hade.

Lycka till!!

Svar på tråden Bruna flytningar/rester