• Lillevida

Under 3 månader o feber??

Min man har varit sjuk. De började i måndags med ont i halsen, ont i bröstet o feber i ett par dagar.

Vi har en bebis på 2 månader, o e orolig att hon ska få de! Läste att de e ovanligt att barn under 3 månader får feber. Stämmer de? Inbillar mig att hon e varm.. Har tempat, o hon hade som mest 37,9 grader, o då hade jag precis tagit upp henne från vagnen. hon hade sovit..

Vad ligger bebisars kroppstemp på? Har era bebisar under 3 månader haft feber?

• Svar på tråden Under 3 månader o feber??
  • Lisa1980

Min minste gosse fick vattenkoppor när han var 2 månader och då hade han feber, runt 38.5-39.0. Hans vanliga kroppstemp ligger på runt 37.2-37.4. 
     Jag har fått höra från barnakuten att 38.0 räknas som lätt feber. Det är säkert för att hon har sovit som hon har 37.9. Ta febern istället när hon varit uppe o vaken lite. Du behöver nog inte vara orolig. Skulle hon nu bli sjuk så är hon ju såpass att du får lov att ge henne alvedon och blir du orolig så ring sjukvårdsrådgivningen och rådfråga. Men de brukar säga att det är ovanligt som du skrev att så små bebisar blir sjuka.

~Mina Underbara Barn Pontus 4 och Saga 3 och Lille Casper~
  • pajas01

min son har haft feber två gånger under sin levnads tid och är 3 månader imon.. har haft som est 38,6.. och ah de är ända gången jag gett stopiller/alvedon.. på sjukhuset sa dem om hna blir seg på att äta frsök få i han rumspurerat vatten ialla fall..

• lillagumman

Det behöver inte vara jättefarligt med feber även för en sådan liten. Min lille hade också vattkoppor när han var 3 månader och hade då lätt feber (38 grader). Då var han tillräckligt gammal för att få Alvedon suppar men viktigaste var att han var glad och pigg. Så, kolla tempen när hon varit vaken ett tag och titta på hur hon verkar må rent allmänt. Är hon trött och slö så ring sjukvården, annars behöver man inte vara så orolig.

Svar på tråden Under 3 månader o feber??