• Cookie83

Vilken färg i hallen?

Vi skall snart måla om i hallen. Den är ganska mörk, inga fönster, lång smal med en massa garerober, helt klart skit tråkig.

Finns de någon som har bilde på hallar eller tips på färger/tapeter?

• Svar på tråden Vilken färg i hallen?
  • Griggan

ingen bild men luuust grönt är snyggt och frächt, välkomnande och hemtrevligt ;) I just hallar!

• meya

Vi har ljust olivgrön ihallen. Köpte den på Coop:s byggavdelning och den kostade 129:- för en hink. Skulle kunna tänka mej att det var 2, 3 liter i den. Det är en jättefin färg...

• Cookie83

meya: Har du ingen bild på hallen? *nyfiken*

• MrsHawkins

Jag är i samma sist o här ska det bli gult! O på golvet ska det bli "klinkers" i röd terracotta (från ByggMax).

Kolla denna länken: www.borastapeter.se/

Där kan du "provtapetsera".
    Vi valde Borosan 8037 som tapet och bården 18008

Den var helt i våran smak!

• Cookie83

MrsHawkins; den där 8037 såg fin ut, vad är det på den?

• MrsHawkins

Vad? Det är bär av nåt slag. Rönnbär möjligen....Färgmässigt var den väldigt lik färgen på hemsidan.

• Cookie83

Rönnbär jaha ja, ha ha ha ha tyckte de såg ut som små sjöstjärnor på provtapetseringen på nätet, hi hi kanske därför jag inte fick ihop det med bården.

• MrsHawkins

Du kan göra en förstoring av bilden..."zoom" står det...då slipper du fundera...
  • Cookie83

ha ha ha ha ha den missa jag helt... tack för tipset

• MrsHawkins

Om du gillar mer "strama" färger o toner så kan jag tipsa om Colorit tapet 1114. Den tänker vi först ta, dock var den mer lilatonad än grå i verkligheten. Men väldigt fin iaf!

Svar på tråden Vilken färg i hallen?