roliga myter pojke/ flicka?
stämmde dessa på er? hjärtljud, ringtest, magform etc?
stämmde dessa på er? hjärtljud, ringtest, magform etc?
Magform svar JA!!!
Både första och nu andra graviditeten så står min mage rätt ut!! Syns knappt på mig bakifrån att jag är gravid, utan det är en mage rätt framåt bara och jag har två killar sedan tidigare och det är en lillebror som finns i magen denna gång!!
Magformen har stämt båda gångerna, först flicka sedan pojke. MEN jag hade hormonrand från blygdbenet till övre delen av magen båda gångerna... så där stämde det inte.
okidoki=)
Magform: Svar NEJ!!Jag hade likadan mage båda gångerna dvs rätt utstående som en fotboll och det syntes ej bakifrån. Först pojke sedan flicka.
Jag hade hormonrand hela vägen med pojke och halva vägen med flickan.
hahahaha, ja vem vet *s*
Med sonen stämde det mesta, killmage, ringtestet och andra tester sa pojke. Hjärtljuden låg på 140-145, så det stämde kanske mindre bra, ska väl vara lägre för pojke.. Nu talar det mesta för tjej, rundare mage som jag bär längre ned, mer hormnoner i omlopp i kroppen, ringtest och andra tester säger tjej - så det är spännande å se vad som gömmer sig därinne den här gången Någon hormonrand har jag inte haft, varken nu eller med sonen.
magen stämde men inte hjärtljuden dom låg på 130-140 hela tiden även innan hon skulle ut.
när jag väntade min dotter hade jag hormonrand, hjärtljud låga, ringtestet stämmde o jag var bred som en lagdgårdsvägg. Nu står magen rätt ut, hjärtljuden pendlar mellan 145 o 150, ingen hormonrand, ringtestet säger pojke så vi får väl se vad som tittar ut sen *s*
JA
Väntar tredje flickan till MAj
Har & har haft höga hjärtljud med alla tre töserna, toppig mage samt så har ring testet pendlat TJEJ
Däremot stämde inte Kinakalendern med någon av dem ..
Vad är ringtestet?
Helt ovetenskapligt, men ganska söt....
pregnancy.baby-gaga.com/cartoons/cartoon16
Jag har 4 tjejer och väntar nu en liten kille. Magen har sett likadan ut alla 5 gångerna så det stämmer inte. Hormonrand har jag också haft alla gångerna över hela magen. Hjärtljuden har legat på ungefär samma med allihop. Ringtestet har stämt, konstigt nog
Kinesiska kalendern har bara stämt 2 av 5 gånger. Skillanden jag har märkt denna gången är att jag inte haft några cravings alls under denna graviditeten. Med tjejerna har jag fått noja på allt mellan popcorn till McDonaldsglass
Dessutom har jag mått mer illa nu med pojken än vad jag gjort med tjejerna.
Hihih, gillade länken=)
Japp! Dottern hade alltid höga hjärtljud, min form på magen stämde (finns bilder i galleriet), fick hormon rand från naveln och neråt. Däremot stämde inte kinesiska kalendern! =)
Hjärtljuden var höga med vår dotter, mestadels kring 158.
Magen syntes inte bakifrån (det är väl en pojkmage då?).
Jag var sjukt sugen på syrliga grejer, grapefrukt, apelsiner, sura godisar osv.
Denna gången så spekuleras det nästan ännu mer känns det som. Är nu i vecka 20.
Hjärtljuden ligger httills mellan 149-155.
Magen syns hittills inte bakifrån.
Kinesiska almenackan säger kille.
Är sugen på ost, lakrits, mjölk. Även syrliga saker, men inte lika mycket som sist.
Har mått mer illa & kräkts denna gång.
När jag ska göra ringtestet (håller själv i hårstrået) så hänger den bara stilla
Ikväll ska Fredrik få hålla ist.
ngn mer?
Vi fick en liten tös men enligt alla dessa olika myter vänta vi en pojke....Så kan det gå....*s*