• turids mamma

aktiviteter för 2 åring i Umeå

Jag söker tips på aktiviteter i Umeå för en 2 åring.
    Jag är hemma med lillasyster och behöver aktivera storasyster 2 dagar i veckan + eftermiddagar.
    Vi har många inomhus sysselsättningar men jag önskar att hon kunde få vara ute mer, gärna en stund varje dag, men hon börjar tröttna på att åka pulka och gå till lekplatsen. Vad ska jag hitta på istället?

Undrar också om det finns det någon barngympa eller sånggrupp för barn i den åldern? Jag har sökt men hittar bara för äldre barn.

• Svar på tråden aktiviteter för 2 åring i Umeå
  • Riskornet

Hra inga tips, men sitter också och funderar på det. Min son är inte två än, men kommer nästanvara dte när syskonet kommer. Han kommer inte gåpå dagis, så jag funderar på annan sysselsättning. Öppna förskolan?

Carpe Diem
  • labolina86

Jag är också intresserade av bra aktiviteter för 2:åringar här i umeå, har en storasyster som har mycket spring i benen varpå det vore roligt att hitta nån passande aktivitet. Några tips som vi kört på är ju leos lekland och busplaneten, sen hade vi tänkt börja babysim med lillasyster och då får storasyskon följa med. Sen har IKSU något som heter familjegympa, tyckte det lät lite intressant dock tyckte jag priset var ganska stort 125 kronor för ett barn över 2 år, själv går jag gratis eftersom jag har kort på IKSU. Får se om det blir att fara och testa det någon dag. Går flitigt på öppna förskolan här på Ersboda, tycker den är toppen. Måndagar bli nog den dag vi kommer gå mest på eftersom storasyster är hemma från dagis då, sen vet jag att kyrkan här på ersboda har öppet på torsdags eftermiddagar.

Fler aktiviteter någon?!

• slynan
    labolina86 skrev 2011-08-10 14:55:11 följande:
    Jag är också intresserade av bra aktiviteter för 2:åringar här i umeå, har en storasyster som har mycket spring i benen varpå det vore roligt att hitta nån passande aktivitet. Några tips som vi kört på är ju leos lekland och busplaneten, sen hade vi tänkt börja babysim med lillasyster och då får storasyskon följa med. Sen har IKSU något som heter familjegympa, tyckte det lät lite intressant dock tyckte jag priset var ganska stort 125 kronor för ett barn över 2 år, själv går jag gratis eftersom jag har kort på IKSU. Får se om det blir att fara och testa det någon dag. Går flitigt på öppna förskolan här på Ersboda, tycker den är toppen. Måndagar bli nog den dag vi kommer gå mest på eftersom storasyster är hemma från dagis då, sen vet jag att kyrkan här på ersboda har öppet på torsdags eftermiddagar.

Fler aktiviteter någon?!
    Familjegympan kostar 40 kr/barn. 125 kr är inträde för vuxen utan kort.

//vikarierande familjegympaledare som själv gått med barnen i flera år 
Svar på tråden aktiviteter för 2 åring i Umeå