• Anonym (trött)

svår väckt sambo.......

Jag avskyr min sambo för han kan aldrig hjälpa till på nätterns för fem öre, dessutom gör han de värre varje helg genom att dricka 1-5öl både fredag och lördag. Hans ursäkt är att han ändå är svår väckt så de kan ju inte bli värre med o ta några öl. Jag tror jag ska bli tokig på honom.
    Han har ingen som helst förståelse för att jag inte vill att han ska dricka öl, för då vet jag att jag verkligen inte får väckt honom.
    Jag blir så ledsen när han aldrig kan lyssna på mig, han bara måste ha sina kvälls öl på helgerna. jag är svin trött på att tex denna veckan vart uppe varje NATT sen söndag, dottern har haft jobbig förskylnings astma, och får enbart avbryten sömn natt efter natt.
    Jag funderar stort även fast vi har de bra och sticka. Som sagt han lyssnar inte på mig alls.
    Jag är dessutom nygravid, och blir extra känslig speciellt när han snarkar på nätterna, sover PISS dåligt.

Vet inte alld vad jag ska göra åt de här svinet här hemma just nu, jag är bara förbannad på han varje kväll.

Vill bara ha några nätter i veckan då JAG slipper vakna och gå upp och ta hand om dottern, men sambon som sagt går inte upp. Någon måste ju ta hand om dottern.

Jag vill inte lägga dottern i samma säng som honom utan mig i samma rum, för jag vet aldrig om han vaknar om hon gråter, även fast han är nykter. Så jag kan heller inte lägga mig o dotterns säng och få en hel natts sömn.

När man är trött så är man grinig hela tiden, sambon säger hela tiden att han kan inte förstå varför jag blivit så gnällig denna graviditeten, men jag kan inte skylla på det, jag har en respektlös man som enbart ser sitt ego gå i första hand.
    Klart de är svårt o förstå att man är trött när man aldrig går upp själv på nätterna.

Ena dagen vill jag göra abort och andra inte, så fort de blir natt så blir jag förbannad på honom, och vill boka abort tid så fort som möjligt.

Någon mer som han en karl som inte ställer upp på nätterna, eller är svår väckt?

jag pallar inte länge till!

• Svar på tråden svår väckt sambo.......
  • Pethra

Hjälper det inte om du säger till honom att du sover i ett annat rum och att han får ta barnet den natten? På så sätt är han mer medveten om det och kanske vaknar lättare när barnet skriker? Min fästman är svårväckt men när jag känner att jag måste få sova lite extra på natten så säger jag till att han får ta henne och då vaknar han direkt hon gnyr.

• Queen70

Han kanske fattar om han får läsa det du just skrivit. Kan vara lättare att "ta in" än om han kanske bara hör dig "gnälla" och stänger öronen.

• Anonym (trött)

det är ju ett alternativ att jag gör så. Vet längre inte om jag ens kan lita på honom natte tid. tappar förtroendet efter alla nätter som jag sparkat och slagit honom utan en enda reaktion.
    Men jag ska försöka.

Oftast när dottern kommer på natten så sover han redan. Får helt enkelt i såfall lägga henne hos oss den kvällen jag ska sova ensam.

• Queen70

Å häll ut bärsen när han kommer hem med dom.

Anonym (trött) skrev 2008-02-08 23:53:05 följande:

det är ju ett alternativ att jag gör så. Vet längre inte om jag ens kan lita på honom natte tid. tappar förtroendet efter alla nätter som jag sparkat och slagit honom utan en enda reaktion.Men jag ska försöka.Oftast när dottern kommer på natten så sover han redan. Får helt enkelt i såfall lägga henne hos oss den kvällen jag ska sova ensam.
  • Anonym (trött)

det skulle vara en förödelse o hålla ut så mkt öl, då skulle vi nog aldrig bli sams igen.

• Tygtiiger

Då får du väl väcka honom genom att hälla en öl PÅ honom mitt i natten då och sedan gå och lägga dig med dottern i hennes rum!

• Anonym (trött)

jag ska köpa en ny säng till dottern, en dubbel säng så kan hon och jag bo i hennes rum, så kan vi ha lekrum i vardagsrummet.
    Han avskyr ostädat hushåll, han ska ha de rent o fint kring sig, städa o sånt de gör han jämt, men vakna de ska han banne mig också kunna göra tycker jag.

• Anonym (Hmm)

Anonym (trött) skrev 2008-02-08 23:57:34 följande:

det skulle vara en förödelse o hålla ut så mkt öl, då skulle vi nog aldrig bli sams igen.
    Om en sådan sak skulle vara katastrof så kanske han behöver hjälp med sitt missbruk?
  • Queen70

OM han skulle bli så upprörd över 6 bärs, så är det nog så att mannen har ett begynnande alkoholproblem, vilket jag redan misstänkte. Om alkohol betyder så mycket att man skiter i sin partner så ÄR det redan ett problem.

Anonym (trött) skrev 2008-02-08 23:57:34 följande:

• Anonym (!)

Jag förstår din frustration mycket väl!
    (Har bara läst TS)
    Jag känner det samma här. Skillnaden är väl att min sambo inte prioriterar öl, men han vaknar bara inte! Jag vaknar av det minsta ljud våran dotter ger, medan han sover t.o.m. när hon gråter. Endel säger det har med mammakänslor att göra, men det hjälper ju ingen, eller hur? :)

• Anonym

låter som min man.. men vi har inga barn än. är höggravid och då menar jag at han prioriterar ölen framför mig och vårt liv tillsammans och detta egotänkande. huu hoppas han skärper sig när barnet kommit annars vet jag inte vad jag gör..

va han så innan också?

sen behöver man ju faktiskt inte ha alkoholproblem  bara för att man vill dricka öl på helgerna, verkar inte vara mängder han dricker?
    jag förstår mig inte på grabbar och sina helg-öl faktiskt..

• Anonym

Ni får väl helt enkelt ta varannan helg. Varannan helg är du barnfri på nätter och mornar och varanna är han det. Den som är barnfri bör då sova där man inte blir störd. Vilket alltså innebär att han på sina helger när han har ansvaret får låta bli att dricka och se till att sova bredvid barnet så att han vaknar. Ni behöver ju båda två få sova ut ibland.

• Anonym (trött)

låter precis som min sambo.
    Jag ser inte att han har alkohol problem, hade nog sett de som de om man dryckit större mängder och oftare. Han tar ofta bara max 5 st, mest för o slappna av och han tycker de är gott med öl. När jag själv inte är gravid så tycker även jag det är gott med någon öl så på kvällen.

Han säger att han inte prioriterar ölen men tycker de är gott o ta några, det är väl som jag kan bli sugen på chocklad eller en viss dricka m.m. Men jag önska att han kunde förstå hur jag känner, han har så svårt för o ta in det.

Han tänker inte på att han sover tyngre, och han tänker inte på att jag ser att han har dryckit. Jag ser de på milsavstånd om han tagit 1 öl. Men han tänker inte på att jag gör det.

Han har läst här också, kan vara ett steg på vägen till att han ska förstå hur jag känner.
    Idag ska han få träffa sina vänner, de var bra länge sen, själv var jag ute o åt på restaurang och gick på bio igår.
    Så han får sova på soffan inatt, in i sovrummet får han inte komma efter en fest.

Anonym skrev 2008-02-09 01:54:42 följande:
    låter som min man.. men vi har inga barn än. är höggravid och då menar jag at han prioriterar ölen framför mig och vårt liv tillsammans och detta egotänkande. huu hoppas han skärper sig när barnet kommit annars vet jag inte vad jag gör..va han så innan också?sen behöver man ju faktiskt inte ha alkoholproblem  bara för att man vill dricka öl på helgerna, verkar inte vara mängder han dricker? jag förstår mig inte på grabbar och sina helg-öl faktiskt..
  • Annika1975

Min sambo och jag har ett avtal. I veckorna när han jobbar är det jag som tar nätterna, men på helgerna tar han ev nattaktivitet så jag får sova. Visst kan det hända att han druckit både öl och annat, men han ställer ju upp på mig för att han älskar mig.

• Anonym
    Annika1975 skrev 2008-02-09 12:06:27 följande:
    Min sambo och jag har ett avtal. I veckorna när han jobbar är det jag som tar nätterna, men på helgerna tar han ev nattaktivitet så jag får sova. Visst kan det hända att han druckit både öl och annat, men han ställer ju upp på mig för att han älskar mig.
    Vi har en liknande uppdelning. Så länge jag är mammaledig tar jag nätterna i veckorna. På helgerna har vi dock varsin sovmorgon. Jag är helt ledig fredag natt och lördag morgon och han är ledig på lördag natt och söndag morgon. Känns mest rättvist så att båda får chansen att sova ut varsin natt/dag i veckan.
  • Queen70

OM man som TS säger "aldrig skulle kunna bli sams igen" om han skulle bli av med sina bärs. Så är det definitivt en varningsklocka om begynnande alkoholproblem.

Anonym skrev 2008-02-09 01:54:42 följande:
    låter som min man.. men vi har inga barn än. är höggravid och då menar jag at han prioriterar ölen framför mig och vårt liv tillsammans och detta egotänkande. huu hoppas han skärper sig när barnet kommit annars vet jag inte vad jag gör..va han så innan också?sen behöver man ju faktiskt inte ha alkoholproblem  bara för att man vill dricka öl på helgerna, verkar inte vara mängder han dricker? jag förstår mig inte på grabbar och sina helg-öl faktiskt..
  • Anonym (trött)

nä men de är väl lite o ta i att man aldrig skulle bli sams igen, men jag skulle förstått honom helt o hållet om han hade blivit förbannad över att jag hällt ut all öl.

Som sagt jag är inte nykterist när jag inte är gravid, utan tycker också om o ta några öl då o då. och även jag skulle bli sur om någon bara stod o hällde ut det.

jag hade inte gillat om någon hade hällt ut något som jag tycker om, eller klippt sönder mina kläder eller slängt ut min tv eller liknande.

Det finns nog andra saker man kan göra man ska inte behöva hälla ut all öl.

Jag tror absolut min sambo älskar mig med, man han tycker som sagt de är gott o ta några öl på helgerna, han jobbar kontorstider och på veckorna blir de ju aldrig några öl.

Alla har vi olika alkohol kulturer, vissa dricker aldrig, vissa gillar o ta ett glas till lunch och middag, vissa gillar o ta några öl varje kväll efter jobbet, vissa på helgerna m.m. alla har vi de olika.

Min sambo tog dottern till sina föräldrar idag och jag fick bara vara lite spontan och göra vad jag ville. Men just att gå upp på natten är kämpigt i längden. Antar att de kunde lika gärna vart jag som vart svår väckt.
    Vi fick sova som stockar alla tre i natt, så i natt har det vart väldigt bra. man känner sig mkt piggare hela dagen.
    Dottern börjar bli frisk så det är ju skönt, men snart är nästa sjukdom här, blir väldigt mkt sjukdomar nu under vintern. Det tröttar ut en extra mkt när hon inte sover bra.

• Anonym

Min definition på ett missbruk är att om ens dryckesvanor på något vis orsakar problem för en, som ex. gräl eller att man inte kan avstå av ett specifikt skäl då någon ber en, då är det redan ett bekymmer.

Svar på tråden svår väckt sambo.......