Nej, nej, köp inte barnvagn här! Det finns ingenting i närheten av Emmaljunga och Brio. Här har de flesta typ rockatotter (bilbarnstolar) som de sätter i något som funkar som sittvagn när barnet blir större. Vi håller som bäst på att fundera på vad vi ska ha nu när vi kommer ha två barn med 2,5 år emellan. Jag känner mig inte lockad av syskonvagn med bilbarnstolinsats till bebisen. I Sverige får man lära sig att bebisarna inte ska sitta i rockatott mer än en halvtimme i taget, sen måste man ta paus, för att deras ryggar inte är nog starka! För vår del kommer det därför troligtvis bli barnvagnsinköp i Sverige, om vi nu kommer fram till att vi behöver ny vagn.
Dessutom har alla vagnar jag sett här hjul i hårdplats. Inte gummidäck av något slag. De kör alltså i princip paraplyvagn redan från början. Året runt! Fast de går i o f s helt enkelt inte ut när vädret är för dåligt.
Jag har fått många kommentarer om vår Brio race (sittvagn). En del fnissar och säger "det var en rejäl vagn" lite raljerande, men många är imponerade. Men de verkar inte vilja lägga pengar på barnvagnar här ändå. Jag hörde att det såldes Emmaljunga någonstans ett tag, men de fick lägga ner det p g a för liten efterfrågan.
Men behöver man just en paraplyvagn, så är de både bra och billiga. Men det blir ju inte aktuellt förrän barnet är sisådär 1,5.
Jag bor just i Boston! Förhoppningsvis kommer det bli bra väder så det blir en fin påsk. Det är en jättefin stad! (Fast du kanske har varit här förut?)