• Miak

Barnvagnar i USA?

Hej!

Vi åker på semester till Boston över påsk och funderar på om det kanske är billigare att köpa barnvagn där än i Sverige? Är det någon som vet hur det är med priserna i USA och har tips på någon bra barnvagn som kan köpas där? Vi tänker oss en sittvagn med mjuklift och den får inte vara bredare än ca 58 cm för att kunna gå in i vår hiss - om det nu finns så smala barnvagnar....

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Barnvagnar i USA?
  • Kakmonstret

Om ni köper någon så ta bort alla lappar och sånt som visar att den är splitter ny. Jag vet inte, men jag har hört att varor över ett visst belopp kan beskattas när ni tar in den i landet, om de kan visa att den är köpt utomlands. Att man inte har nån bebbe med kan man väl hitta på en historia till.
    Bara ett tips.

• lyckligaerica

Ja ta bort allt som visar att den är ny ! Annars så blir det dyyyrt !

Kram // Erica

• Kagi

Nej, nej, köp inte barnvagn här! Det finns ingenting i närheten av Emmaljunga och Brio. Här har de flesta typ rockatotter (bilbarnstolar) som de sätter i något som funkar som sittvagn när barnet blir större. Vi håller som bäst på att fundera på vad vi ska ha nu när vi kommer ha två barn med 2,5 år emellan. Jag känner mig inte lockad av syskonvagn med bilbarnstolinsats till bebisen. I Sverige får man lära sig att bebisarna inte ska sitta i rockatott mer än en halvtimme i taget, sen måste man ta paus, för att deras ryggar inte är nog starka! För vår del kommer det därför troligtvis bli barnvagnsinköp i Sverige, om vi nu kommer fram till att vi behöver ny vagn.

Dessutom har alla vagnar jag sett här hjul i hårdplats. Inte gummidäck av något slag. De kör alltså i princip paraplyvagn redan från början. Året runt! Fast de går i o f s helt enkelt inte ut när vädret är för dåligt.

Jag har fått många kommentarer om vår Brio race (sittvagn). En del fnissar och säger "det var en rejäl vagn" lite raljerande, men många är imponerade. Men de verkar inte vilja lägga pengar på barnvagnar här ändå. Jag hörde att det såldes Emmaljunga någonstans ett tag, men de fick lägga ner det p g a för liten efterfrågan.

Men behöver man just en paraplyvagn, så är de både bra och billiga. Men det blir ju inte aktuellt förrän barnet är sisådär 1,5.

Jag bor just i Boston! Förhoppningsvis kommer det bli bra väder så det blir en fin påsk. Det är en jättefin stad! (Fast du kanske har varit här förut?)

• Trollis

Jag hade inte heller rekommenderat att kopa har!! Kop en hemma i sverige istallet!! De har en som de kallar Bugga Boo har i USA som har mjuklift till den. men jag tror inte att det ar nagot billigare an hemma i Sverige. I och for sig sa ar Bugga Boo ganska sa liten och smidig sa den kanske hade passat er ganska bra. Tror att den ligger pa $750.00 eller nagot sadant.
    lycka till!!

• lollobollo

När jag köpte min vagn (One Tree Hill - Rollerbug) tittade jag lite i USA efs min mamma reser dit ofta. Det märket är väsentligt billigare där! Och har både lufthjul & "riktig" ligginsats.
    Kolla på mountainbuggy.sycamorekids.com/
    Dock slutade det med att jag köpte vagnen i Sverige, skulle bli så mkt för mamsen att släpa på hem !

• Miak

Hmmm. Det låter inte som om det är värt besväret att leta vagn i USA på semestern, släpa hem den till Sverige och riskera skatt i tullen så den ändå inte blir mycket billigare än här.... Oh well. Det var värt en koll! ; - ) Tack för era svar.

Kagi: Kul att du bor i just Boston! Håller med om att det är en toppenstad. Min man kommer därifrån och jag har bott där ett halvår och varit där flera gånger. Vi ska dit nu för att umgås med hans familj över påsk och visa upp magen (väntar vårt första barn i augusti).

• Anna B

Nej, liggvagnar verkar knappt existera där. Kolla www.babycenter.com om du vill ha exempel på vilket utbud som finns och även priser.

Svar på tråden Barnvagnar i USA?