• Jaylin

Snälla! Hjälp mig med idéer till vår tjej som fyller 9 år!

Min mans dotter fyller 9 år om två veckor och vi har ingen aning om vad vi ska ge henne...
    Hon leker aldrig på sitt rum eller med sina leksaker. Hon har alltid fått det hon önskar sig till födelsedag och jul, men har ALDRIG lekt med sakerna. Senast fick hon bland annat en keyboard och en drejskiva till jul - något hon tjatat om. Hon har tittat på sakerna en gång... Nu känner vi att vi varken vill eller har råd att betala en massa grejer som hon ändå aldrig leker med.

Vi har ingen aning om vad vi ska ge henne. Hon rider nu och vi funderade på att hon skulle få åka på ridläger, men nu har hon sagt att hon vill sluta rida... så vi har liksom inget att gå på...
    När vi frågar henne säger hon att hon vill ha internet på sitt rum, och det ska hon få, men man vill ju gärna ge något mer.

Har ni någon idé på presenttips, upplevelse eller annat?

TACK!!!

• Svar på tråden Snälla! Hjälp mig med idéer till vår tjej som fyller 9 år!
  • Cocarola

Svårt att komma på en bra upplevelsepresent utan att veta var ni bor, men Gröna Lund, Liseberg, Skara Sommarland?

Åka Go-Kart, Lasergame, Western-ridning, Islandshästar?

Ta med sig ett par kompisar på restaurang och discobowling.
    Gå på konserten med Rihanna i mars.
    Ålandskryssning med besök på Caribia, ett äventyrsbad.

Kurs i keybord eller drejning.... kolla med ABF eller Medborgarhuset! Vet hon hur man gör kanske hon blir mer intresserad av de grejor hon redan har.

Saker som NI skulle vilja att hon hade för att kunna delta i aktiviteter som ni tycker är roliga, tex långfärdsskridskor, slalomskidor. Snowboardskola.

Prylar som kan vara populära är tex iPod, iDog (slags högtalare till iPod), digitalkamera (finns superbilliga numer).

Jag hade inte gett henne Internet på rummet, tycker att barn ska använda Internet någonstans där de vuxna kan ha lite koll på vad de gör, men det är ju en annan story!

• Mithera

En upplevelse är väl det bästa till en tjej som inte önskar sig nåt. Vår nioåring är lite likadan (och har varit sedan hon var åtta)... önskar sig saker "för att man ska" och sedan används det inte. Vi började redan förra julen att prata om att önska sig "umgänge" istället för prylar och det har hon tagit fasta på.

Hon har önskat sig "att baka med mormor" två gånger - och fått det båda gångerna .

En shoppningdag med mig har hon oxå fått. Det var verkligen supermysigt. Hon fick ett presentkort av oss där vi skrivit att hon fick en shoppingdag med mig och att hon fick handla ett par byxor, en tröja och en klänning. Dessutom skulle vi äta lunch tillsammans "på stan". Hon uppskattade den presenten otroligt mycket!

Saker att göra tillsammans som man kanske inte gör så ofta upplever jag är mycket uppskattade. För vår dotters del skulle det kunna vara teaterbesök, cafébesök, äventyrsbad som exempel.

• Jaylin

Tack för era idéer! Jättebra saker

• sjuklingen

En bra upplevelse är ordna en rolig fest. Kanske på en bowlinghall, bio eller något. Så kan hon fira med sina kompisar. Och då får hon ju presenter av dem

Svar på tråden Snälla! Hjälp mig med idéer till vår tjej som fyller 9 år!