Anonym (Kanske?) skrev 2008-02-09 15:48:00 följande:
Nu i veckan så fyllde jag i en sån där SCID-frågeformulär, och gick igenom svaren med min psykolog. Han säger att han är rätt så säker på att jag har borderline, men han skulle gå igeom allt nu tills jag ska träffa honom i näst vecka. Så jag får se vad han har kommit fram till då, om det är borderline, eller inte.Kan ändå skriva lite om min personlighet.....Jag går alltid upp i allt till 200%, och det är alltid antingen eller...alltså allting är svart eller vitt.Jag har väldigt lätt för att explodera, och bli riktigt ruskigt arg...kasta saker och skrika mig hes, tyvärr .Jag har ätstörningar, som har gjort att jag har åkt in och ut på psyk.Har vid ett par tillfällen försökt att ta mitt liv.Skurit mig ett antal ggr i armarna.Är över 30 idag, och har sedan jag var 14 år alltid haft förhållande, alla förhållande har påbörjats i samma veva som föregående har slutat, är alltså livrädd för att vara själv.Känner ofta en tomhetskänsla, känner mig värdelös och meningslös.Klarar inte av att någon säger något elakt om mig eller säger något som inte stämmer om mig.Utåt sett så är jag den positiva, glada tjejjen som alltid säger att "det löser sig, det finns inga problem", och som alltid ställer upp för andra. Jag har många vänner, nära vänner. Som har trott förr att de har kännt mig utan och innan, men det har bara varit en fasad, de har nog fortfarande inte förstått att det är så det ligger till, det enda de vet är att jag under 1 års tid nu verkligen har mått skit, åkt in och ut på sjukhus.Tja, det var lite om mig.
Blev nyfiken om det du skrev om "fasad".. Är det så att det bara är dina närmaste som får se dom sidorna av dig? Så är det för mig, mina vänner ser inte mitt hemska beteende. De kan inte få mig så arg heller för de står mig inte tillräckligt nära kanske? Annars måste jag säga att allt det du skriver, det kunde varit jag