rostbiff?
kan man äta rostbiff när man är gravid? tycker alla har olika åsikter om det... den är ju inte helt genomstekt
hittade ingen info om det på livsmedelverket
kan man äta rostbiff när man är gravid? tycker alla har olika åsikter om det... den är ju inte helt genomstekt
hittade ingen info om det på livsmedelverket
jag skulle då äta det min bm sa att man får äta/dricka o göra vad man vill utom att röka o kröka då man är gravid
hmm okej.. men det finns ju ganska mycket man inte ska äta
ät ALLT men med måtta man ska inte tro på allt man läser o ser
jag håller med mamma melinda.
en överläkare till mig sa samma sak attdet har blivit sådant hysteri över gravida, vad dom bör äta och inte äta, han själv tyckte till och med att det blivit lite överdrivet. Rökning och alkohol är självklart att man inte ska bruka.
nej hade inte velat äta allt med måtta, t.ex rå fisk o sånt. helt onödig risk tycker jag
nån som vet hur det är med rostbiff??
Jag åt vinmarinerad rostbiff häromdagen. Det var gott! Är i v. 7. Du behöver ju inte äta de mittersta bitarna då om de är lite rosa. Min såg helt genomstekt ut iallafall.
är rostbiff okej eller inte???? den är ju som sagt inte helt genomstekt
Det finns ju inga förbud, utan bara rekommendationer! Och det har ju gått till extrem överdrift!!!
Är allt men med måtta, så blir det bra! :)
Ja det är klart att vissa rekommendationer är värre än andra, tex alkohol och rökning, vissa fiskar osv... Men det är ju skadligt även om man inte är gravid, så...
Det finns ju en risk att bli sjuk om man äter mögelost eller rostbiff även utan bebis, men risken är så liten! Många saker finns ju med på livsmedelsverkets lista för att det någon gång hänt att man härrört ett fosters död till en infektion/bakterie, tex listeria.
Samma sak med att man ska se till att äta genomstekt kött... Men man har ju också visat att vissa sådana bakterier kan finnas i frukt och grönt!!
Det går ju att diskutera ihjäl ett sånt här ämne, men i slutändan så är det ju ens eget samvete som styr! Det är ju JAG som tar risken och JAG som får leva med det ifall något skulle hända!