• Engla1983

Hade ni träffat er förkylda syster med er 3 mån bebis??

Hur ska man egentligen förhålla sig till detta m rs virus??
    min syster e förkyld, kan man träffa henne ändå, om hon inte håller eller är nära min 3 mån flicka??
    Har fått besked från bvc att man inte ska isolera sig o att man tex kan gå till öppna förskolan nu i vintertid utan att vara orolig... meb hur petig ska man va???
    Hur gör ni??

• Svar på tråden Hade ni träffat er förkylda syster med er 3 mån bebis??
  • Kattmamma1

I början försökte jag undvika förkylda personer, men det höll inte i längden.

• Mickis74

Jag skulle inte gärna vilja att förkylda människor kom hem till mig och jag skulle inte åka till dom som är sjuka.....

• annaoedvin

Usch, jag vet inte.. Tycker det där är skitsvårt! När lilleman var nyfödd var jag hysterisk när det gällde folk som hostade eller var lite snoriga. Jag tvingade till och med gästerna att ta handsprit innan de fick hålla i E. till en början (undra vad dom tänkte/tyckte om mig då =)). Sen finns det ju de som går på Ullared/IKEA med sin små..

• Engla1983

nej, det e ju jättesvårt att undvika...

• Emelianfian

jag träffade inte någon som var jätteförkyld den första månaden. men är de lite förkylda så får det gå för en förkylning kan sitta i länge. men säger att de helst inte ska plocka för mycket i dottern bara.

♥ Lillan 2oo712o7 ♥
  • Engla1983

jag tycker oxå det e svårt... har oxå varit sådär petig, blev förbannad på svärmor som tog upp I o var jätteförkyld... tyckte hon kunde tänkt efter före...

• skriva

3 mån - nej. 6 mån - ja.

Men det beror också på hur förkyld personen är. en liten bebis med hemsk, plågsam hosta är ju en mardröm, men lite snor kan man väl stå ut med.

Men som sagt, man vet ju inte om det är RS, så småförkyld är OK tycker jag, om de inte ska hålla och gulla.

• MittAndraJag

Om du vill träffa din syster tor jag absolut inte det är någon fara. Om hon håller sig ifrån dottern och du är noga med att tvätta händerna och så

Fast om du kommer sitta och oroa dig är det kanske bättre att låta bli tills hon blivit bra!

Min son har en hög ofantligt stolta dagiskusiner som vi träffat från det att han varit några dagar gammal. De har hostat och snorat men tom. fått hålla honom. Jag vill bara säga att de blir inte automatiskt sjuka. Fast man skall förståss vara försiktig

• Engla1983

ja, det får nog bli ett nej till syrran, känns ju tråkigt att hon ska behöva sitta hemma själv ikväll, men jag kan inte förlåta mig själv om I blir sjuk... onödigt!

• Annamaja

jag har en dotter som är 7 veckor. Vi går på öppna förskolan m.m. jag tycker att du kan träffa din syster. Men hon behöver ju inte vara uppe i bebisen utan hålla sig lite på avstånd

• Engla1983

jag velar lite fram o tillbax, svårt... =(

• cloudberry79

Jag låter inte sonen träffa förkylda eller sjuka människor, de förstår att jag är rädd att han ska bli sjuk. Däremot går vi numera ut och handlar om det är lite folk i affärerna så vi börjar släppa lite på restriktionerna. Han är snart fyra månader.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Bullen86

nej skulle aldrig låta nån träffa han som e förskyld, inte om ja visste det, gud så onödigt! de är de väl ändå inte värt, stackaras liten en vanlig förkylning kan väl vara så nog jobbig!

• neona

Nej jag skulle inte träffa någon man vet är förkyld.
    En vanlig lätt förkylning hos en vuxen kan ju vara allvarlig för en bebis. Vuxna kan ju ha RS utan att veta det.

• Marlene B

Kan man undvika sjuka personer så borde man nog göra det, du vet ju att hon är sjuk så då kan du välja att undvika risken att bli smittad eller så väljer du att träffa henne och riskerar att din bebis smittas.

Men de tär klart, träffas ni väldigt sällan och ni bara får ett tillfälle så kan det ju vara värt den risken.

Svar på tråden Hade ni träffat er förkylda syster med er 3 mån bebis??