• LillaMandarin

hur länge håller diklofenaken i sig i kroppen?

Hur länge håller diklofenak 50mg supp i sig i kroppen?

Pga av gallsten så har läkaren ordinerat mig max 3st /dygn. Grejjen e att jag ammar oxå och han sa att det går över i bröstmjölken men påverkar inte barnet så jag kunde amma.

Men jag tycker det känns konstigt att amma samtidigt som jag äter smärtstillande så de har fått blivit flaskan. Men jag har även pumpat ut mjölk då tuttarna har hållt på att explodera. Detta har vart ungefär ett dygn efter den sista tabletten.
    Är det okej att ge henne den mjölken då???

• Svar på tråden hur länge håller diklofenaken i sig i kroppen?
  • Jaramla

jag fick diklofenak när jag låg kvar på bb efter mitt akut snitt o då ammade jag faktiskt som vanligt... annars hade det ju inte blivit nån mat alls. men jag förstår vad du menar med att det kanske inte känns jättebra. hur lång tid det finns kvar i kroppen har jag tyvärr ingen aning, känns som att man hade behövt en läkar-fass för att veta. men tabletterna fick jag ta var 8e timma o då tänker jag att jag ändå skulle vara smärtstillad dygnet runt, alltså borde effekten sitta i närmare åtta timmar, eller?

• taksi

Min husläkare kollade i läkarfass och där står att det inte är någon som helst fara att äta diklofenak samtidigt som man ammar. Dom har som bäst effekt ca 1-2 timmar efter att man tagit dom (har jag för mig) och sen avklingar effekten. Men jag tror att om man tar tre per dygn (dvs var åttonde timme) är man aldrig tablettfri?

• Care69

Jag fick Diklofenak utskriven som migränmedicin nu när jag ammar för att jag inte kan ta min vanliga medicin.
    Så det skall inte vara någon fara att amma när du tar medicinen.

Svar på tråden hur länge håller diklofenaken i sig i kroppen?