Sura kärringar
Måste bara få skriva av mig lite. På min arbetsplats är vi 13 stycken varav flest kvinnor, övervägande ålder 55+. Inget ont om det i och för sig men det är ständigt återkommande att de är sura, missunsamma, skitsnackande etc etc. Det klagas och gnälls och blir dålig stämning på en hel arbetsplats för att det är en eller max två av dessa kärringar som ÄLSKAR att gotta sig i allas liv och frottera sig i andras olycka. Efter mitt MA i höstas så var jag ju "talk of the town", fine, det kan man ju bjuda på men när man får frågor om sitt underliv i fikarummet så är det ju bara för mycket. Man måste hela tiden vara på sin vakt och ha en massa bra svar att komma med. Inget är bra åt dessa människor som ständigt sitter och gnäller över en massa olika saker. Om någon kommer med skojiga ideér eller bra förslag om t ex förändringar på arbetet eller nån kul gemensam aktivitet så håller de tyst och säger inte vad de tycker MEN SEN när 3:e person lämnat rummet så börjar snacket och ibland rena dumförklaringar. Man blir helt stum. Man blir så lessen av att höra en massa oförtjänt snack om ens privata eller arbetsinsats. Det är en pina att behöva dela kontor med en av dessa ska jag säga. Man blir liksom helt negativ och trött själv. De är som stora svarta energislukande vandrande hål. Jag försöker vara glad och positiv själv trots att man känner sig överkörd och trampad på. Trots att vi haft samtal om detta 1000 ggr så är det inget som ändras. De snackar så mycket skit om allt och alla som inte är där just då att man mår riktigt dåligt. Man vill minsann säga ett och annat men då blir det ju också fel om man säger ifrån. Jag har god lust att för 10:e gången i ordningen tala om rakt ut för vederbörande att jag inte uppskattar rundsnack och att jag faktiskt inte vill veta en massa snaskigt om andras privatliv. Om de hade jobbat lika bra som munnen glappar så hade det varit lysande. Till saken hör även att vår chef är otroligt konflikträdd och hon vågar (kan inte?) ta tag i denna dåliga arbetsmiljö. Nu har det gått så långt att jag känner att jag måste byta arbetsplats p g a detta. Tyvärr för jag trivs så bra annars. Vad tycker ni kloka tjejer därute att man skall göra åt problemen??? Vi är flera stycken som tröttnat. Tack för att ni orkade läsa. Jag är tacksam om jag kan få behålla min anonymitet....