Snälla, ge mig råd! Så rädd för missfall!
Jag vet att det tjatats kilometervis om bruna flytningar och jag har väl läst flertalet av dem. Men jag blir fortfarande inte lugnad! Jag är gravid, går in i v. 14 nu och har haft lite färgade flytningar första veckorna. Slutade väl så gott som i v. 9, sen har det varit lugnt. I söndags blev jag illamående (inget ovanligt i och för sig), men kräktes för första gången då och var lite halvmatt resten av dagen. mån-ons var jag som vanligt och gick till jobbet. På ons natt vaknade jag av den värsta frossa jag någonsin har haft och febern rusade upp, sen kräktes jag ett antal gånger. Ringde gynakuten och rådfrågade, de sa bara att jag får ta alvedon var fjärde timma och avvakta. Till saken hör att jag fick ökade bruna flytningar i samband med febern!? Tydligen så tyckte de att man behöver inte komma upp om man inte får störtblödningar och väldigt ont. -Det kan ju faktiskt vara en helt vanlig influensa!
För lite över ett år sedan förlorade vi vår pojke i v. 16. Då började det med rosa flytningar och någon segdragen förkylning i fyra veckor, sen kom störtblödningarna och vi åkte in akut. Men då var det förmodligen redan försent. Jag hade en infektion som spridit sig i livmodern och i moderkaka, så det blev missfall.
jag är så orolig att det skall hända igen! Nu har i och för sig febern gett med sig, men de bruna flytningarna har ökat. Jag räknade efter och hade jag inte varit gravid skulle jag ha haft mens nu, kan det vara därför?