färdig grillad kyckling dagen efter?
Ja vi köpte en färdiggrillad kyckling igår som vi inte rörde, kan man äta den idag eller är de bara o slänga den?
om den nu går o äta vill ja gärna ha tips på vad man kan göra med den?
Ja vi köpte en färdiggrillad kyckling igår som vi inte rörde, kan man äta den idag eller är de bara o slänga den?
om den nu går o äta vill ja gärna ha tips på vad man kan göra med den?
Såklart kan ni äta den....
Den har väl stått kallt?
Äta går det. Jag brukar göra någon gryta utav det. För jag tycker inte det blir gott att värma på den bara.
den har stått i kylskåpet=)
Klart du kan äta den. Gör kycklingsallad med pasta, majs, sallad, tomater, gurka, kokt potatis och lite annat gott, så har du en hel middag.
Jag skulle ha gjort kycklingsallad tror jag.
Med nån god sås och mjukt bröd till.
Hej.
Nu kanske jag låter dryg, men jag menar verkligen inget illa med frågan, och försöker inte vara hånfull.
Men - hur tänker du egentligen när du frågar om kycklingen borde slängas? Alltså vad får dig att tro att den skulle vara dålig redan nu? Slänger du alltid mat dagen efter att du köpt/tillrett den, om det inte gått åt?
Jag hoppas iallafall att du inte gör det. Maten blir inte dålig så fort! Håll den kall så funkar den oftast finfint att äta i flera dagar! Menar inte bara kyckling, utan mat överlag. Många rätter blir dessutom godare med tiden, om det får stå i kylen och "dra sig" nån dag. T.ex. soppor, grytor, gratänger...
Kyckling är visserligen godast nygrillad, men det är absolut inget fel på den om man äter den några dar efter att den grillats, bara man hållt den kallt.
Och just det, som nån sa så kan man göra jättegoda grytor t.ex, på den grillade kycklingen. Du bara "rensar" den och så gör du nån god gryta efter egen smak, sedan har du i kycklingbitarna i slutskedet av grytans tillagning (så den inte "smulas" sönder).
Pastasallader är jättegoda med grillad kyckling i.
Själv brukar jag oftast göra nån sån. Jag fräser först lite lök, soltorkade tomater, basilika och annat mumsigt jag har i kylen, sen har jag i matlagningsgrädde eller creme fraiche (ofta sådan smaksatt med vitlök) och sedan tillslut kycklingen i bitar.
flygande jacob skulle jag gjort
vi rensade den och värmde på dom och sen stekte jag bacon och friterade stips=) vatt gott
nej jag slänger inte all mat men just kyckling är ja rädd för