• MammatillMeja

stort eller litet rum..

Jag är bara lit enyfiken på vad andra tycker om detta....

Vi har en 3-rummare,alltså två sovrum. Det ena är inte så himla stort,man får plats med en dubbelsäng och nån mer möbel sen är de två inbyggda garderober där. Det andra rummet är större,där får plats en dubbelsäng,en bred byrå,två stolar,tvåå nattduksbord. Det är 4 inbyggda garderober..

Vilket tycker ni ska vara ett barnrum till en 15månaders som har en spjälsäng,en byrå med kläder, en bokhylla och arton miljoner leksaker,typ gunghäst dockvagn bil,ja ni vet hur det är..

Jag och min sambo är lite oense i frågan,skulle va kul å höra vad andra tycker...

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Svar på tråden stort eller litet rum..
  • Triss i Damer

Jag hade tagit det lilla rummet till barnet och det stora till föräldrarna. Hur tycker ni?

• Mika86

vi ha alltid haft sonen hos oss, vi sover bättre då.
    vi ha med en trea, vi hade det stora sovrummet till at sova i o det lilla till lekrum, tils vi en dag fick en granne som inte kan sköta sig utan vi ha fått ringa störjouren 3 gånger på ca 2 månader pga att han spelar musik så vi inte kunde va i sovrummet så då fick vi byta rum men vill hellre ha det stora sovrummet till att sova i

• syrra

Jag skulle ta det lilla rummet till barnet. Min tjej ska snart få eget rum då vi väcker henne när vi lägger oss. Det rummet är på 7 kvm och pojkarna kommer att dela på ett rum på 12 kvm.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • sapo

skulle låtit barnet få det lilla rummet, räcker det inte till finns ju alltid vardagsrummet också att tex leka i

Älskar er, Pontus, Freja (20/9-06) & bebis i magen BF 4/9-08
  • Haraldsmamma

Jag skulle ta det lilla sovrummet själv. Resonerar som så att vi vuxna sover ju bara där medan ett barn både sover och leker på sitt rum...när barnet blir större kommer ni säkert ändå att byta så varför inte göra det redan nu?

• Dino78

Jag skulle ge det stora rummet till barnet. Man sover ju ändå bara i sitt eget sovrum, sedan har man ju kök och vardagsrum till sina egna "lekar" (alltså titta på TV och laga mat )

DIF i själ och hjärta
  • Cia o krabaten

Vi har tagit det stora här hemma och det lilla till dottern.
    Funderar dock på att byta. Hon är 3 nu och det är svårt att få plats med en hylla, leksaksspis, bord med stolar, bilmatta osv osv.
    Vi ska ju bara sova i det rummet så vad ska vi med all plats till??

• MammatillMeja

jag tycker oxå att vi ska ha de mindre rummet...det är visst lite litet kanske,men man kommer ju utan problem ur och i sängen=) det SER inte så trångt ut,utan det ser bra ut....vi sover ju bara i vårt rum,som nån ovan skrev.. i det lilla rummet finns ju knappt nån golvyta att leka med alla saker på....

jag har redan möblerat på detta sättet,men sambons tvekande godkännande=)

• MammatillMeja

Iofs kanske det inte är nödvändigt med hundra miljoner grejer och leksaker och möbler å hej å hå,men som det är var förut fick jag ju ställa undan mkt grejer i förrådet för de inte fick plats...de känns lite trist tycker jag att inte kunna ha framme allt fint hon fått och så...

• onehappen

hade vi haft det trevliga "problemet" hade vi valt det stora till föräldrarna, den lilla borde få plats i det lilla. Måste alla grejer sparas? En del kan väl säljas, ges bort eller ställas undan. Liten och har så mycket grejer att det skall behövas så stort rum att få plats..

här blir den snart nr 2 som får trängas med oss i ett litet sovrum.. lekspis till nr 1 e i köket, resten i vardagsrummet, vi försöker minimera antal grejer så mycket det går och ställa undan så snart han inte leker med nåt så ofta.

Några trevliga lådor att gömma leksakerna i försöker vi skaffa oss.

• Suskiv

Vem har störst behov av golvytan. Ni eller barnet som ska leka på golvet? Ge de stora rummet till barnet, de kommer behövas när det börjar leka mer.

• Vannis

Vi har ett litet rum, får plats med en dubbelsäng och inget mer. Barnen har 2 stora rum, ett som dom sover i och ett som dom leker i.

Vi sover ju bara i vårt rum ändå och garderober har vi i datarummet, det gör mig inget.

Så jag röstar helt klart på att ni ska ha det lilla rummet!!

Morsan ska börja jobba!
  • MammaMi83

vi ha provat båda...och det funka MKT bätttre då barnen har stort....å andra sidan,hur ofta är man i sovrummet då-mot vad barnen är

• MammatillMeja
    onehappen skrev 2008-02-09 21:14:53 följande:
    hade vi haft det trevliga "problemet" hade vi valt det stora till föräldrarna, den lilla borde få plats i det lilla. Måste alla grejer sparas? En del kan väl säljas, ges bort eller ställas undan. Liten och har så mycket grejer att det skall behövas så stort rum att få plats..här blir den snart nr 2 som får trängas med oss i ett litet sovrum.. lekspis till nr 1 e i köket, resten i vardagsrummet, vi försöker minimera antal grejer så mycket det går och ställa undan så snart han inte leker med nåt så ofta.Några trevliga lådor att gömma leksakerna i försöker vi skaffa oss.
    Sälja och ge bort nya grejer?Hon är ju bara 15 månader,så det är ju inte precis nån gammal skit vi pratar om...Egentligen hade ju era barn oxå behövt större rum för att få plats ju,eftersom ni har deras leksaker i andra rum än deras egna?Det var precis det jag ville slippa,grejer i hela lägenheten.
  • MammatillMeja
    Vannis skrev 2008-02-09 21:44:06 följande:
    Vi har ett litet rum, får plats med en dubbelsäng och inget mer. Barnen har 2 stora rum, ett som dom sover i och ett som dom leker i.Vi sover ju bara i vårt rum ändå och garderober har vi i datarummet, det gör mig inget.Så jag röstar helt klart på att ni ska ha det lilla rummet!!
    Precis så vill jag med ha det,å allre helst om man har mer än ett barn. Ett rum att sova i, och ett att leka i. Det känns perfekt!
  • Vannis

gravIDA: Det är perfekt! Om man leker och har kul ända till kvällen så behöver man inte alltid städa undan utan kan stänga dörren.är ungarna vaknar om natten så finns det inget som man kan leka  med i sovrummet så det är meningslöst att börja bråka och dom sover tryggare med varann nära!

Morsan ska börja jobba!
  • Tygtiiger

Vi har det lilla rummet till sonen. Han sover där och kan gå och stänga in sig när han vill, men största delen av tiden leker han i resten av lägenheten. Han är så välkommen att sprida ut sina duploklossar i vardagsrummet! Och hans hoppåsna skumpar han ju runt på i resten av lägenheten, inte i sitt rum.

Vi har det stora rummet som sovrum, för då kan vi ha ett skrivbord där så att man som vuxen kan stänga dörren om sig om man behöver arbetsro. Vi tillbringar ändå största delen av tiden tillsammans alla tre i vardagsrum och kök.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Det lilla rummet till barnet. Hur tycker ni?

Vi ska snart flytta till en 4a och då får sonen det minsta rummet som kommer ligga mitt emot vårat som är det största sovrummet.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Hur många kvm är rummen då?

Svar på tråden stort eller litet rum..