• Im Fabulous

Easy Cover?

Någon som använt Easy Cover före tapetsering? Vad tyckte ni?

Pris?

• Svar på tråden Easy Cover?
  • biaw

tjena fena...
    i vårt förra hus, använde vi en sådan typ av tapet i ett rum där det var döknöligt..kommer dock inte ihåg vilket märke det var..
    troligtvis köpte vi den på bauhaus eller k-rauta..
    det blev skitbra!! väggarna såg helt släta ut. minns inte priset heller men har för mig att den var lite dyrare men det var det ju värt.. sparade MASSOR av tid på att inte behöva ta ner all gammal tapet,spackla och slipa..
    en av kockarna på mitt gamla arb tapetserade hela sitt hus med sådan och han blev också jättenöjd.

Lycka till!

• scarecrow

Vi (läs svärmor) har precis tapetserat vårat kontor. Det fanns en slarvigt igensatt dörr på ena väggen, där spacklades det och efter det sattes cover up på den väggen och det blev kalasbra!

Den hon köpte var inhandlad på en målar/tapet-affär kanske ngt dyrare sort - väl värt pengarna.

//U

• copernicus

vi har ec överallt i huset. Har köpt både på coop och hos färghandlarn.
    Kommer inte ihåg priset men 298 el 349 om jag inte minns helt fel.
    Det jag tycker är negativt är att det sticks så in i... när man sätter upp det och innan det blir målat. Det är ju glasfiber.
    Att det blir ganska dyrt att sätta upp eftersom det krävs våtrumslim och att när man målar på den så slukar den färg. Brukar använda en billig färg som grund.
    SUper enkelt att sätta upp coh resultatet blir superbra

lenabolin skrev 2008-02-09 22:26:32 följande:
    vad är detta?
    om du menar vad ec är så:
    det är en glasfiberväv som jämnar ut så väggen blir slät, innan tapetsering eller målning
  • aster

Jag ha använt easy cover innan målning och det blev superbra!

• Thursday

De jag pratat med som använt det avråder bestämt. Det är dyrt, krångligt att sätta upp och oftast blir det ändå inte helt slätt.

• zandrisen

Vi har ec i ett rum, efter att maken tröttnat på att bredspackla... Blev ganska bra, men täckte tyvärr inte de svåraste skadorna på väggen, som uppkommit vid borttagning av gammalt kakel (var ett kök engång i tiden) trots att vi spacklat ordentligt innan. I nästa rum valde vi därför att använda renoveringsgips, och DET rekommenderar jag å det varmaste! Väggen blir SLÄT, det är lätt att sätta upp (bara att spika upp efter ev tillsågning) och efter att ha snabbspacklat igen skarvarna så är det bara att måla/tapetsera som vanligt. Skiljer väldigt lite i pris om man jämför med ec, det enda negativa är väl att det är krångligt att frakta, men har man en släpkärra så fixar det sig.

• Im Fabulous

Zandrisen: Renoveringsgips är inte ett alternativ då vi bor i i hyresrätt med betongväggar och dessutom på fjärde våningen utan hiss :P Tack ändå!

• Thursday

Går iofs jättebra att sätta renoveringsgips på betong. Kakelfix heter lösningen på det problemet. Och speciellt tunga är de ju inte heller, men jag kan förstå att det känns bökigt att bära upp skivorna.

Svar på tråden Easy Cover?