• TuSSen09

Afteblåsor, Någon som har nått tips på lindring?

Har fått afteblåsor igen, inte haft det på jättelänge, så kanske min kropp funkar nu! Hormonsrelaterat sägs det och stressrealterat men jag har aldrig varit så lugn!! Har fått två st brevid varandra som har idag gått ihop!

har köpt kenacort på apoteket idag men ikväll gör dom förbaskat ont.. stooooor krater, AJ AJ!

Nån som har några tips som lindrar? Ska ringa min husläkare måndagmorgon och be henne skriva ut nån bedövningsvätska man kan gurgla för så här står jag inte ut!

Kan ju inte smörja med kenacort smörjan hela tiden

• Svar på tråden Afteblåsor, Någon som har nått tips på lindring?
  • Highnoon

Jag har läst att Longovital samt Bactocil har gett framgångsrika resultat dvs personer som blivit helt botade från dessa smärtsamma blåsor. Hoppas det kan vara något för dej !

Du skulle också kunna testa ascoxal om du inte provat det tidigare.

• Kornblume

Har ingen bra ide men jättemycket medkänsla. Hade afte nästan hela min graviditet, trodde att tungan skulle ramla ut. Eller hoppades! Det gör sa förbaskat ONT! Hoppas att du hittar nat som hjälper!

• TuSSen09
    Highnoon skrev 2008-02-09 22:35:12 följande:
    Jag har läst att Longovital samt Bactocil har gett framgångsrika resultat dvs personer som blivit helt botade från dessa smärtsamma blåsor. Hoppas det kan vara något för dej !Du skulle också kunna testa ascoxal om du inte provat det tidigare.

vad finns dessa preparat och köpa?

Kornbumle

jag hade det vid några tillfällen under min graviditet också stod inte ut, var tvungen och använda kenacort då också bara man får den behandligen så går det över ganska fort men under tiden haaj!

• Highnoon

Man kan köpa dessa på en hälsokost-butik. Om du vill kan man beställa från nätet.

• Mozarts Nachtmusik

oh, undra om inte det är det ja fått. blåsor på tungkanten som gör ont.
    läste på vårdguiden, och de verkade stämma rätt bra me afteblåsor.
    varför får man det?

julmust is the shit!
  • TuSSen09
    Highnoon skrev 2008-02-09 22:51:46 följande:
    Man kan köpa dessa på en hälsokost-butik. Om du vill kan man beställa från nätet.
    är det preparat som man får ta om man är gravid/planerar och bli gravid?

Komplicerat!
  • Highnoon

Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-09 22:54:57 följande:

oh, undra om inte det är det ja fått. blåsor på tungkanten som gör ont. läste på vårdguiden, och de verkade stämma rätt bra me afteblåsor.varför får man det?
    För att immunförsvaret är lite sämre av olika anledningar.
  • TuSSen09
    Mozarts Nachtmusik skrev 2008-02-09 22:54:57 följande:
    oh, undra om inte det är det ja fått. blåsor på tungkanten som gör ont. läste på vårdguiden, och de verkade stämma rätt bra me afteblåsor.varför får man det?
    afteblåsor är nog mera som små kratrar, sitter i munnen slemhinna eller vad man ska säga. Jag kan få afteblåsor på kindväggarna eller vad man ska säga och sen uppe vid tandköttet
Svar på tråden Afteblåsor, Någon som har nått tips på lindring?