• Morbid Mistress

Roliga samtal man "råkat" höra

Erkänner villigt att jag älskar att lyssna på andras samtal när jag är ute och jag antar att jag inte är ensam om det

Delar därför villigt med mig av en höjdare jag hörde för ett par år sedan men som fortfarande får mig att skratta!

Jag och min sambo åkte pendeltåg i älgjaktstider och mitt emot oss sitter en tjej i 13-15 års åldern. Just då var det skriverier om att djurrättsaktivister stört kungen under hans älgjakt och tjejen lovodrade dessa. Hon tyckte jakt var barbariskt och att man borde skjuta kungen istället. Hon avslutar sin monolog med orden "varför kan inte han köpa sitt kött i affären som alla oss andra?".

Min sambo fick även höra en rolig dispyt mellan ett par tjejer i yngre tonåren. Någon av dem hade släppt sig och alla var givetvis oskyldiga. En hade till och med slutat fisa för flera år sedan

• Svar på tråden Roliga samtal man "råkat" höra
  • ming

Senast igår lyssnade jag på några roliga konversationer!
    (Det var iofs några kompisar, men de visste inte att jag lyssnade, hehe!)

De var alltså två killar som höll på att måla några lister inomhus. Jag sitter i rummet bredvid och hör den ena säga "vi måste dra ner rullgardinerna, för solen lyser ju och det kan ju torka ojämt".
    Smart? Näe....

• giz

Ming: hahaha killara hela dagen

• Vem vet

Jag hade en killkompis på gymnasiet som tog av sig tröjan när vi åkte bil en varm sommardag, vi frågade förvånat varför... Då svarar han att han inte vill ha solränder av tröjan!!
    Smart kille?

• CEEN

för en massa år sen, när jag och min storebror fortfarande bodde hemma, hörde jag ett roligt samtal. jag var på mitt rum när pappa kom hem. pappa vissta dock inte att min bror hade flickvännen hemma på besök. så han "kom på dem" på brossans rum. Pappa säger då (han måste ha varit tillfälligt förvirrad) -fryser ni? (de låg förhoppningsvis under täcket) -de sa- Ja, varpå pappa säger -då kan ni ju prova att ta på er lite kläder.

sen gick han, kom in till mig och tyckte det var lite pinsamt.
    men inte lika pinsamt som flickvännen....hon pratade sedan om att hon inte tänkte gå ner och äta middag med familjen..

• Zazla

En kompis hörde en diskussion mellan två småbrudar för några år sedan:

"Asså...Hur kan ramones ha gjort en cover på She Bang's Sheena is a punkrocker när deras sångare är död?"

Gah!

Joey Ramone dog ju precis innan She Bang gjorde en cover på Ramones Sheena is a punkrocker....

• CEEN

Zazla: hahaha, det är ju synd om tjejerna...

• Griggan

Ha ha! Jag var med om nåt riktigt skojjigt tycker jag med, lite svårt att beskriva med text, mer roligt om jag säger det, men jag gör ett försök!

Stod på slussen och väntade att tåget skulle komma. Bredvid mig stod en proffessor (han sa att han var det) och diskuterade lite med en kvinna!

Han hade en såndär fisförnäm röst med en dialekt som att han var skåning som hade tagit bort sitt skårrande, så han hade en viss svängning på rösten.

ja men iaf så står han med sin mörk rutiga rock, och välkammade (sidbena) ebenholtshår och talar med denna kvinna å så kommer dom in på kvinnliga förebilder och det han sa då var att han hade fått äran att rösta fram en av världens mest framstående kvinnor, och det roliga var då detta jag citerar " Ja jag har då röstat på Moder Theresa för jag anser att hon är sjävlskriven, men jag har också röstat på C-A-M-E-R-O-N D-I-A-S för att hon är en av mina favoritskådespelerskor! Läs då Cameron Dias presis som den stavas, lägg inte till något som helst uttal!

Jag skrattade så det är inte klokt när jag hörde det. Nog för att hon är bra, men en av världens bästa kvinnor...... nja......

Svar på tråden Roliga samtal man "råkat" höra