• Anonym (funderar)

Kan sex sätta igång mensen??

Hade precis sex med min sambo och när vi båda hade kommit och han i mig så var utlsningen rosa som rann ut. Och nu när jag går på toaletten så är det rosa på pappret, precis som mensen är på g. Ska inte ha den riktigt än, om ett par dagar.

Kan sex sätta igång mensen?

• Svar på tråden Kan sex sätta igång mensen??
  • Anonym

så brukar det vara fär mig med, då den annars skulle va på G om nån dag.. men efter 6 kan de sätta igång..

• Anonym (Samma här)

Hej hej!

Precis samma sak har hänt mej... 2ggr!
    Undrar oxå vad detta beror på!

• Anonym

Kan dras med flytningar i flera dagar
    men har jag sex så kommer alltid mensen igång dagen efter

• Anonym (funderar)

Vad jobbigt att den alltid kommer igång även att den inte ska komma?

Tack och lov är det första gången för mig, men jag undrar med vad det kan bero på..

Kanske någon som vet??

• Anonym
    Anonym (funderar) skrev 2008-02-09 23:56:37 följande:
    Vad jobbigt att den alltid kommer igång även att den inte ska komma?Tack och lov är det första gången för mig, men jag undrar med vad det kan bero på..Kanske någon som vet??

skulle bra gärna vilja veta själv!

men har händer det nästa varje gång

man kanske retar livmodertappen, stöter i så livmodern dras ihop eller nått (kan ju göra det gravid som icke gravid) och då stöts kanske allt ut fortare

• Skusan

Genom att man har sex så ruskar man ju om livmodern lite, stötarna fortplantar sig ju uppåt och man kommer ju mot livmodern genom slidans övre vägg, livmodern ligger ju strax där ovanför... Är då mensen på g så räcker det kanske för att slemhinnan ska börja blöda.

När jag red när jag var yngre kunde mensen komma tidigare med nångång pga ridningen, är väl lika där, man studsar ju uppoch ner i sadeln och "ruckar" livmodern, det kan säkert höra ihop.

Eller, så får ni mensen lite tidigare just då än beräknat, och det finns inga samband, det bara råkar bli så iaf.

• Anonym (Samma här)

Jag ska inte ha min mens förrän om 2 veckor men det blir så ändå

• Skusan

Anonym (Samma här) skrev 2008-02-10 00:01:49 följande:

Jag ska inte ha min mens förrän om 2 veckor men det blir så ändå
    Då låter det mer som att du har sköra slemhinnor, och att det är de som blöder (i slidan) och inte mensen som kommer, eller så kan det vara så att du har äl-blödning om du väntar mensen om 2 veckor...
  • Anonym (funderar)

Skusan: nu när du säger det, så fick jag också mer tidig mens när jag red.

Tack för svaret!

Svar på tråden Kan sex sätta igång mensen??