• annicavillhabeis

nackspärr, tips som göra det bättre?

Vaknade igår morse med ett extremt nackspärr, så ont så jag vet inte var jag ska ta vägen. Lyckades somna förrut i 30 min, vaknade av extrem smärta å galskrik..inte så bra när man bor i lägenhet..Min karl har masserat in linement hela dan igår, provat vetekudde om nacken, men den är för tung, orkar inte hålla den uppe...Värktabletter hjälper inte det minsta.
    Nån där ute som har nått tips hur man gör livet drägligare? Hur man slipper denna extrema värk?

• Svar på tråden nackspärr, tips som göra det bättre?
  • mee2

värme. ta en varm handuk å ha runt nacken sååå skönt å 2 alvedon. undvik att ligga ner för det kan göra ont när du ska ta dej upp, samma sak med bad, ja gjorde misstaget å la mej i ett bad haha komedi vart det ja kom inte upp för d gjorde så jävla ont syrran fick rycka in å hjälpa mej upp hihi

• annicavillhabeis

mm..varm handduk lät som ett bra förslag
    att inte ligga ner är värre...blir så tungt att hålla upp huvet hela tiden...badkaret...hehe...ne, det låter inget vidare fast skulle inte lyckas ta mig ner i det...

• mee2

prova att sitta i soffan å vila huvudet lätt mot ryggstödet.

• annicavillhabeis

har provat..men det går inte

• mee2

nått som gör ONT men kan göra det bättre är att massera nacken å försöka vrida lite på huvudet i olika vinklar, ett tips e att först värma nacken med den varma handuken, massera lite å sen röra ´på huvudet för då är musklerna lite mjukare, dom ör ju spända det är därför du har så ont.

• 1977Maria Therese

värmedyna är bra med...

• annicavillhabeis

Får nog prova det framåt dagen...slippa väcka grannarna
    Tack för tips iaf

• mee2

hoppas det går över snart, minns på min bröllopsdag då hade min man nackspärr stackarn hehe men han genomled den med lite vodka hehe å han hade riktigt kul iallafall å det va ju bra hehe

• annicavillhabeis

Har haft nackspärr förr, dock ej med sån här värk...den gången kunde jag till å med jobba..på dagis, kunde lyfta barn..nu klarar jag inte av att lyfta en liter mjölk..
    Jobbigt att ha det under sitt bröllop...värk hela tiden..hua

• mee2

jo nackspärr är inget roligt. haha nää han drabbades på bröllopsdagen kanske va ett meddelande från en högre makt att så här kommer ditt liv kännas när ni är gifta haha nä skojja. Nä jobbigt att man inte kan göra det man vill när man har nackspärr man blir så begränsad liksom.

• Trynträ

Vetekudde och halsduk brukar jag ha. Det tar några dagar innan nackspärren släpper tyvärr. Ett varmt bad borde lindra. Viktigt i alla fall att hålla nacken varm.

• annicavillhabeis

Tycker inte vetekudden hjälper ngt, inte ens skönt att ha den på nacken...har nu provat både tabletter å sån där salva, istället för tabletter, provat liniment, badkaret vågar jag mig inte på..kan ändå inte bja bak huvet så att vattnet når nacken...
    aja...blir väl bättre nån gång..

• mee2

kanske kan sitta eller stå i duchen med varmt vatten rinnandes på nacken men lägg dej inte ner badkaret hehe om du inte vill köra min repris som ja beskrev ovan

Svar på tråden nackspärr, tips som göra det bättre?