• Cookie83

Hur får jag bort fläckarna på dynorna?

Har ett litet problem...

Mina sittdynor på stolarna i köket går ej att ta loss, och ännu värre dom är gräddvita. Nu har dom blivit så fula av fläckar men jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få bort fläckarna för hand så det inte ser fult ut?

Tips på bra medel etc?

• Svar på tråden Hur får jag bort fläckarna på dynorna?
  • AnnaGBG

Jag har köpt ett medel på Mio till vår soffa. Det är ngt skum som man tar på och sedan gnuggar man med en svamp för att få bort fläckarna. Det tar bort ALLT men det kanske beror på vad det är för tyg på dina dynor?

• MrsHawkins

Sån där Wanish som de gör reklam för på tv?

• Cookie83

Får åka till MIO och köpa det där dunder medlet då kanske. Det blir inga fläckar etc efter medlet typ att man ser att de blir blekt eller nåt?

• AnnaGBG

Nej, det syns ingenting när det torkat. ( Jag har vit soffa )

• Cookie83

Gasar iväg till MIO direkt, tack för tipset!

• nanna74

vad heter medlet och vad kostar det. det på MIO alltså

• Cookie83

Nu har jag varit på Maxi och köpt nåt textilschampo till möbler/mattor/bilsäten. Kostade 19 kr, hoppas det funkar nu bara... ha ha ha ja annars får jag åka till MIO imorgon när dom öppnar.

Återkommer med resultat rapport!

• nanna74

cookie83 vad hette textilschampot?

• AnnaGBG

Jag vet inte riktigt vad det heter... Cleaningkit for microfiber står det på. Jag tror att det kostade 300-400.

• Majsan81

Annars funkar Vanish på mycket har jag själv sett! Har gjort rent soffor från en massa fläckar, bland annat ketchupfläckar och även en matta med en stor rödvinsfläck på! Syns inte ens att fläckar har varit där innan. Så Hurra för Vanish Kostar under 100-lappen på ICA

Svar på tråden Hur får jag bort fläckarna på dynorna?