• hallonsoda0

Ni som fått havendeskapspenning, vad jobbar ni med?

Jag jobbar som hotellreceptionist och funderar på om det ens är någon ide att söka havandespakspening eftersom att fk verkar vara väldigt hårda när det gäller vad man har för arbete. Läste om en ambulansskötrska som inte fick gå hem med hp trots sammandragningar i v. 20. Jag kan ju inte påstå att mitt arbete är lika tungt som en abulanssköterska men jag står ju upp halva dagarna, kan inte ta några raster/pauser utan måste hela tiden resa mig upp och serva gäster. Jag har problemm med foglossning så i mitten av dagarna har jag så ont i ryggen att jag bara vill grina. Har också fått ont i knän så det är väldigt påfrestande att resa sig upp och ner hela tiden. Tror ni att jag har nån chans att få hp? min bm tyckte att jag skulle söka men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva för att de ska förstå. Är i v. 23 nu och jag vill ju kunna fortsätta jobba fram till ca 1 mån innan iaf.

Så jag undrar alltså om någon i liknade situation fått havandeskapspenning eller vad ni andra arbetat med?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 09:22
    ni får gärna skriva pga. villka arbetsuppg. ni fått hp!

• Svar på tråden Ni som fått havendeskapspenning, vad jobbar ni med?
  • Perlan08

Jag har inte fått ännu men ska ansöka om HP i veckan. Jag jobbar på en särskola där flera av eleverna är väldigt utåtagerande och våldsamma. Vet att kollegor före mig har fått eftersom det räknas som ett riskyrke (som t ex kriminal- och psykvård)men det är nå't år sedan och jag vet inte om FK kanske skärpt till reglerna sen dess...

• kärsti

Jobbar som ridinstruktör...

• HugoochVilma

Jobbar som väktare ( /receptionist). Fick full HP 60 dagar innan BF.

~*~*~*~*~*~* Pyre i magen - BF 13 mars 2008 ~*~*~*~*~*~*~
  • monica75

jag jobbar som vårare på ett korttidsboende för funktionshindrade barn/ungdomar

• Ce cilia

Jag tycker du ska prova söka och var tydlig i papperna vad du har för arbetsuppgifter och hur du upplever jobbet nu samt vilka smärtor du har så kan du få möjlighet till hp. Jag jobbar som personlig assistent och fick hp beviljat som börjar nästa torsdag. Det ska bli skönt, man känner sig lite begränsad i jobbet nu. Lycka till med din ansökan och om du är tydlig så tror jag det ska gå, fast det kan skilja sig från kommun till kommun också men om man markerar jag har ont och kan inte jobba så måste dom förstå.

• hallonsoda0
    HugoochVilma skrev 2008-02-10 09:15:17 följande:
    Jobbar som väktare ( /receptionist). Fick full HP 60 dagar innan BF.
    jobbar du en del pass som väktare och en del som receptionist?tror du att det var pga. att du jobbar som väktare du fick hp?
  • Mickis74

Dom som sökt på vår enhet har fått det.

Jag jobbar inom daglig verksamhet för personer med grav/måttlig utveckingsstörning och personer med autism.

Jag tänker dock inte söka.

• Hannah76

Ena gången fick ag hp för att jag hade ett mycket betyngande jobb, fick räkna ihop hur mycket jag bar å en dag. Andra gången fick jag hp lite motvilligt (från min sida) pga risken hot och våld samt att det var ett krävande jobb (tågvärd).

• carro79

jag jobbar som boendestöd/personlig assistent och jag fick full havandeskapspenning 60 dagar innan bf=)

Svar på tråden Ni som fått havendeskapspenning, vad jobbar ni med?