• skyttorpsbo

sovställning

Tycker nu att det har börjat blivit svårt att hitta en bra sovställning. Är i vecka 25 med tvillingar och magen har blivit rätt så stor. Jag känner att jag har svårt att hita en position som känns avslappnande. Ngn som har förslag?

• Svar på tråden sovställning
  • Guido

det här låter helt galet men fungerade toppen för mig: pröva att sova på en tjock luftmadrass som inte är helt maxupp-pumpad. inte den tunna sorten utan en sådan man mer brukar använda som extrasäng. Med den kunde jag ligga i vilken ställning som helst (ja inte på mage förstås) utan att få ont eller kännas obekvämt!

Annars är det klassiska att ligga på sidan med kudde mellan knän och ben samt även mellan armarna (alltså båda armarna framför kroppen och lätt böjda. Benen också böjda typ 90 grader. Och kanske en liten kudde under magen så att det inte sträcks för mycket på sidan.

• ambica

Hej, jag måste ligga högt med huvudet pga av halsbrännan så en extra kudde där...sen ligger jag på sidan med en dunkudde inkilad under magen för att inte den ska "dras ner" mot madrassen vilket jag tycker gör ont , plus att jag har en kudde mellan knäna. Om min man inte är hemma lyxar jag till det med en extra kudee att ha armen om också! (min sovställning tar rätt stor plats annars!)

Jag är i v 31.

• MaddeMamman

Jag hållermed föregående inlägg: på sidan med fast kudde mellan knäna, mjuk madrass, en extra kudde bakom rygg, tunn kudde som stöd under mageno högt huvudläge. Jag vaknade var gång jag skulle vända mig och mot slutet tappade jag andan under vändningen..
    Jag hade grymt ont i höfterna o ljumskarna.

• emaslema

jag hade två ullplädar som jag vikt och låg emellan så att jag liksom låg fast och inte kunde röra mig så mycket. Jag var väldigt stor med min första graviditet, gick upp 34 kg så det var svårt att sova. Denna gången har jag inte hittat något som funkar än..

• Suri

Sitter och fnissar lite förskräkt åt era sovställningar.... Fick ett plus i fredag och har nog inte fattat vad jag har framför mig.
    Även om det är mitt tredje barn.
    Tänk vad man glömmer.

• MaddeMamman

jo, vilken lyx det är att sen kunna ligga på rygg, eller bara kunna krypa upp brevid maken i soffan o kela lite Jag har gått upp 25-30kg på mina graviditeter.

• VictorsMamma

Jag har oxå två kuddar under huvudet, en mellan benen och en att hålla om. Jag stoppar täcket under magen. Himla bökigt när man ska byta sida Över med alla kuddar och över med hela valen pust och stön. Hihi! Tur att min sambo sover så tungt.

• MaddeMamman

min make sov på soffan för jag stånkade o stönade när jag skulle vända mig

VictorsMamma skrev 2008-02-10 09:56:54 följande:
    Jag har oxå två kuddar under huvudet, en mellan benen och en att hålla om. Jag stoppar täcket under magen. Himla bökigt när man ska byta sida Över med alla kuddar och över med hela valen pust och stön. Hihi! Tur att min sambo sover så tungt.
  • ambica

hihi ja, jag känner igen det där med att det är bökigt när man ska vända sig och få med sig alla bolster, men nu börjar det gå på rutin så jag inte vaknar så mycket!

• skyttorpsbo

Tack för alla tips. Ska prova och se om det funkar bättre.

• Cissi nu är det dax

Jag behöver nog någon form utav uppbullning för tuttarna också... Dom har gått från 70E till 75G, å det börjar kännas, framför allt när jag ska sova och inte har någon bh. Å säg inte att jag ska ha en mjuk bh när jag sover, för är den mjuk (utan bygel) så får jag inte det stöd jag behöver och då blir det bara ännu obekvämare.
    På nåt konstigt sätt är det ändå en befrielse att få ta av sig bh:n efter en dags användande...

Svar på tråden sovställning