Min 1,5 åring är som förbytt och skriker nästan hela tiden... HJÄLP!!!
Ja sedan en tid tillbaka beter han sig som han bitvis vore galen. Vet inte hur jag ska hantera situationen eller bemöta honom då inget jag gör duger. Det börjar direkt då han stigit upp, då vill han inte gå in på toaletten, inte göra sig iordning, sedan vill han inte ha frukost utan slår bort tallriken. Sedan fortsätter förmiddagen medan han vrålar. Jag försöker på olika sätt att närma mig honom. Till en början ge närhet vilket han tar emot till viss del sedan börjar han skrika igen. Sedan försöker jag distrahera genom att leka men han bara slår undan sakerna jag visar. Sedan då jag inte orkar mer utan vill vråla själv går jag min väg och låter honom skrika ensam. Detta känns hemskt samtidigt som jag tänker att min frånvaro och "nonchalans" kanske ska få honom att förstå att hans beteende inte accepteras... Han verkar inte ledsen, det kommer inga tårar utan han är mer arg. Är det trots, är det inte lite tidigt för det?
Någon som känner igen sig eller som har några råd att ge?? tack på förhand!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 10:33
Tilläggas kan är att han brukar lugna sig efter ett par timmar sedan då han sovit lunch börjar eländet på nytt...