• i87

aldrig sett en sån jättespindel förut.. huuu...

släppte nyss ut den, en väldigt stor spindel. aldrig sett en sån stor (hus)spindel förut öht (om det nu var en sån..) kan det nu finnas fler sånna enorma spindlar kvar i huset? eller lever dem oftast ensamma?? huuu

• Svar på tråden aldrig sett en sån jättespindel förut.. huuu...
  • Krisselina

du borde tagit en bild på den :p
    Risken finns ju att det finns fler, men det behöver inte vara så.. Tur att det inte var jag, jag hade svimmat *s*

Lita alltid på din intuition
  • fjonkan

Jag tror jag vet vad du menar. Brukar kalla dom kloakspindel. Huuu vad otäcka dom e och ja...det brukar finnas fler,tyvärr.

• i87

tog en bild men det blev en dålig en. den var i en burk under tiden. det var min kille som skötte allt med spindeln, själv var man helt hispig =P hehe.. aldrig tidigare sett en sån stor husspindel (eller vad det nu var för nåt..) kloakspindel.. kan kolla efter om det var en sån..
    huuu inge skoj om det skulle finnas fler sånna spindlar i den storleken.huu

• i87

sökte bild men hittade inget som hette kloakspindel så jag antar att det är just det vad man kallar dem. vet nån vad dem heter på riktigt?

• Trynträ

Den största spindelarten i Sverige är kärrspindeln. Såna vill man inte gärna stöta på.

• i87

håller med.. en kärrspindel var det inte tror jag. inte riktigt så stor, men stor ändå.

Trynträ skrev 2008-02-10 19:36:43 följande:
    Den största spindelarten i Sverige är kärrspindeln. Såna vill man inte gärna stöta på.
  • Freiya

det va säkert en källarspindel då.  stora och äckliga med stoor kropp! typ 2 cm stor, och kanske 4 sm med ben. hade såna i mitt rum när jag bodde hemma. bodde nere i källaren. jag hade alltid en hammare i beredskap som jag slog ihjäl dom med. fyy faaaaassen vad äckligt!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • i87

jaa undra vad det kan ha varit för spindel. har ju en bild men kroppen syns dåligt på den därför blir det lite krånligt och jämföra. men en stor spindel var det. men tror inte det var en hane kärrspindel, inte riktigt så stor. men att det finns så stora husspindlar har jag aldrig hört talas om.

Svar på tråden aldrig sett en sån jättespindel förut.. huuu...