• 123sivan

kanarieöarna - uppvärmd pool?

Vi ska boka en resa till någon av kanarieöarna i slutet av mars -början på april.
    Jag hade tänkt boka ett hotell med uppvärmd pool.
    Nu har jag fått veta att oftast så värmer de bara upp poolerna mars ut.
    Ni som varit på Kanarieöarna denna period kunde ni bada i poolen fast den inte var uppvärmd?
    Hur många grader var det?
    Vet ni om det finns hotell som har poolen uppvärm i april?
    Något hoell ni starkt rekommenderar eller INTE rekommenderar?
    Har min dotter på 3 år med också.

tacksam för snabba svar då jag snart ska boka!

• Svar på tråden kanarieöarna - uppvärmd pool?
  • Birgitta2

Vi hade en icke uppvärmd pool när jag var där i januari. Och det var inte så förtvivlat kallt. SOlen värmer ju upp en hel del.

• 123sivan

tack för svar.
    ja solen värmer ju upp en del men jag får nässelfeber om det är under 20-22 grader så det är viktigt för mig.

• Birgitta2
    123sivan skrev 2008-02-10 11:46:24 följande:
    tack för svar.ja solen värmer ju upp en del men jag får nässelfeber om det är under 20-22 grader så det är viktigt för mig.
    Aj då... vet du: jag hade pratat med resebyråer. De har ofta koll på vilka hotell som har uppvärmda pooler eller ej. Ring runt och hör med dom.
  • 123sivan

jag ringde ving men de sa att då måste de gå igenom varenda hotell och det lät som om det var arbetsamt.
    Men du har rätt .Jag får ringa dit igen om jag inte kan få reda på informationen av någon som rest .

• Birgitta2
    123sivan skrev 2008-02-10 11:52:44 följande:
    jag ringde ving men de sa att då måste de gå igenom varenda hotell och det lät som om det var arbetsamt.
    Det är faktiskt deras skyldighet i så fall att gå igenom varenda hotell. Du blir tydligen sjuk av att bada i kallt vatten, och då skall de åtminstone kunna kolla om det inte finns nåt hotell som har uppvärmd pool vid det tillfället. Nån servicekänsla får de väl ha?
  • Nettie81

Hej!

Ska till Kanarieöarna i Maj, har kollat genom noga över olika hotell, ska bo på hotellet Revoli Playa i Puerto Rico, där har de uppvärmd pool.
    Är du osäker, gå gärna in på www.kanarieoarna.nu där finns forum som du kan ställa frågor och så du vill veta mera om ön :)

Lycka till! :D
    Kram

• 123sivan

ska genast kolla sajten!
    tack för tipset!

• Nettie81

Varsågod! :)
    Hoppas du hittar det du söker efter :)
    Det kan hända när skriver en tråd på forum, blir det urspårning, så va lite hård mot dom folk och visar du är inte intresserad att läsa urspårning, det finns hopplösa folk där också.

Kram

• hotten

dessutom fast olika hotell har uppvärmd pool så håller dessa oftast ca 20-21 c!... å fast det lovas 21 så är det tyvärr många gånger den inte är mer än 19-20 c..
    nej jag tror inte att en ej uppvärmd pool kan hålla mer än 20 c, vid bra väder.. (om det nu inte råkar vara väldigt bra väder dag å natt.. allt är ju möjligt men inget att tro å hoppas på direkt)

så du bör nog först å främst kolla vilken temperatur poolen håller som uppvärmd, då faller många bort om du vill ha över 22c, å de som är kvar kollar du hur länge de värmer upp..

eller kanske bo på ett hotell med innomhus pool? fast de blir ju dyrare hotell..

• hotten

kanske värt att kolla vings hotell, speciellt sungwing hotellen, de brukar ha uppvärmt till 25 c, fast jag vet inte om de är uppvärmda i april..

Svar på tråden kanarieöarna - uppvärmd pool?