• Summermom11

Hjälp näspiercing !

Hade på något sätt råkat haft ur min näspiercing i näsvingen.. är en plutt med typ krok islutet så att den ska stanna i näsan.. men hade iallafall haft ut den o märkte det för en stund sen sitter iafall med ett örhänge i nu så att det inte ska växa igen.. har fått igen örhänget helt o så .. nån som har nått tips på hur man lättast kan få tillbaka det riktiga piercing smycket? Är tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 11:30
    här är en bild p vad för piercing smycke det är .. www.star-piercing.net/sunshop/index.php&type=item&id=274

• Svar på tråden Hjälp näspiercing !
  • meic

Ha det liggande så att du gåller i själva plutten och så vrid in det, om det är lättare kan du ta lite helosan/vaseline på.

du kan ju sticka in ett finger på insidan med så att du känner vad du gör

• Majsan70

Det är ju bara att sätta tillbaka det. Är det en snurrad krok får man snurra lite på den och är det bara en böj så viker man in den. Har du aldrig bytt smycke tidigare?

• Majsan70

Det är ju bara att sätta tillbaka det. Är det en snurrad krok får man snurra lite på den och är det bara en böj så viker man in den. Har du aldrig bytt smycke tidigare?

• MissXXX

Dom där krokarna är jättesvåra att sätta i själv tycker jag...!
    Min ramla också ur, HELA tiden så jag har nu bytt till ring istället

Men ta lite salva av nåt slag på spetsen av "kroken" på smycket, t.ex. helosan... Så glider smycket lättare, be gärna nånom hjälp också eftersom det r svårt att se själv hur hålet sitter.

I "värsta" fall får du vänta till imorn och åka till närmsta piercingstudio och be dom om hjälp.. Här kostar det ca 50 kr att få hjälp med sånt..
    Good luck!

• Jungle

Jag har egentligen inget bra råd tyvärr! Min kompis gjorde en näspiercing och skulle sätta i en ny (samma som på bilden) och det tog en fruktansvärd tid och möda innan vi lyckades!

Men, är det en nygjord piercing? I så fall skulle jag råda dig att inte greja mycket där alls, men om du ska försöka sätta dit den ändå..tvätta händerna ordentligt och rengör smycket så mycket som möjligt!

• Summermom11

Tack för svaren =) har aldrig bytt smycke tidigare så.. ska prova lite själv annars ska nog min pappa få prova för han brukar va bra på "pillergöra" eftersom han brukar hålla på med fiskesaker..

• Summermom11
    Jungle skrev 2008-02-10 11:33:31 följande:
    Jag har egentligen inget bra råd tyvärr! Min kompis gjorde en näspiercing och skulle sätta i en ny (samma som på bilden) och det tog en fruktansvärd tid och möda innan vi lyckades!Men, är det en nygjord piercing? I så fall skulle jag råda dig att inte greja mycket där alls, men om du ska försöka sätta dit den ändå..tvätta händerna ordentligt och rengör smycket så mycket som möjligt!
    njaae har haft den 5 månader så är inte så jätte ny gjord iafall..
  • Jungle

Okej :) I så fall borde den läkt någorlunda och det är bara att testa att få in den igen...och ha TÅLAMOD!! :)

Summermom11 skrev 2008-02-10 11:38:29 följande:
    njaae har haft den 5 månader så är inte så jätte ny gjord iafall..
  • Summermom11
    Svar på #8
    jo det har den nog . jo ska ha det min pappa kom hem nu så ska låta honom försöka sig på det mer han som har lättare för sånt pill..
Svar på tråden Hjälp näspiercing !