• sisley

Borrar du på söndagar i din lägenhet?

Våra grannar renoverar och har meddelat detta i porten. De har sagt att det gäller endast på vardagar fram till 18. Nu i veckan har det blivit senare på kvällarna, men jag kan inte göra så mycket åt det ändå. Det är bara att härda ut.

Idag söndag har de börjat borra igen. Min dotter blir rädd för det höga ljudet men hon har hög feber och jag är också sjuk så jag kan inte gå iväg med henne. Jag har alltid trott att det inte är tillåtet att borra på helger, men jag kanske har fel? Men jag tycker hur som helst att man under helgen vill ha lugn och ro i stt hem. Jag skulle aldrig borra en söndag.

Hur tänker du kring detta?

PS: Jag är inte typen som plingar på dörren och ber folk sluta borra, så det är inget alternativ.

• Svar på tråden Borrar du på söndagar i din lägenhet?
  • Majsan70

Ja, skulle jag behöva borra en söndag så hade jag gjort det. Då skulle vi borra enligt de bestämmelser som finns för när man får väsnas i sin lägenhet.

• Freida

men folk har väl tid å göra sånt på helgerna... så farligt är det väl inte?

• La Lola

Så länge de inte borrar för sent eller för tidigt så skiter jag i om det är helg eller inte...

De flesta människor jobbar ju o då är helgerna ända tiden de har att fixa i sina hem.

• sisley

Jo, det är så jobbigt just nu. Men jag kanske är överkänslig då de hållit på med detta i en månads tid och de verkar aldrig bli klara...

• Vickan I

Jo men borra osv får man äl göra på helgerna? Iaf i den föreningen jag bor i. Det enda vi har här är att det ska vara "tyst" efter 22.00, men det är oavsett veckodag.

De flesta har väl just helger till att ha tid att renovera hemma. Seda kanske man inte behöver börja 07.00 på morgonen med att borra.

google it goddammit!!!!
  • Fam Edbom

Man får nog göra det. Men jag hade ringt o pratat med dom eftersom din dotter är sjuk!

• Asil1

Jag drar mig nog inte för att borra på söndagar bara det inte är för tidigt eller för sent men mitt på dagen så skulle jag nog inte tveka.

• Ch Belair

Hade jag behövt borra, ja självklart hade jag gjort det på helgen då. Dock inte för sent på kvällen såklart. Man är ju oftast ledig på helgen och hinner då ta itu med sådant.

• fairyfloss

Åh där jag bodde förut borrade de konstant i flera månader. De började 6 på morgonen och borrade tills typ 6 på kvällen, VARJE dag inklusive helger. Fy fan det tycker jag är riktigt, riktigt elakt att göra mot sina grannar. Men lagligt var det tydligen så inte så mycket att göra åt!!

• Fam Edbom
    fairyfloss skrev 2008-02-10 11:48:27 följande:
    Åh där jag bodde förut borrade de konstant i flera månader. De började 6 på morgonen och borrade tills typ 6 på kvällen, VARJE dag inklusive helger. Fy fan det tycker jag är riktigt, riktigt elakt att göra mot sina grannar. Men lagligt var det tydligen så inte så mycket att göra åt!!
    Jo, man kan ge igen!!! :)

O tro på fan, nu i skrivandets stund börjar mina banka!
    Har en sovande sjuk tjej o en gubbe som är bakis!
  • Vickan I

Man undrar ibland hur det ser ut hos dessa grannar som kan borra nonstop i flera dagar. Vad gör dem med väggarna liksom????

google it goddammit!!!!
  • LillaLinan

Vet att man i endel lägenhetshus inte får göra vissa saker på söndagar (typ tvätta...borra är säkert oxå ett sånt moment) men jag skulle nog ta det med ro, de flesta har ju bara tid att borra på helgerna å så länge det inte blir för sent eller för tidigt så får man väll bita ihop.

• Poena
    Svar på #11

Vickan I skrev 2008-02-10 12:06:00 följande:
    Man undrar ibland hur det ser ut hos dessa grannar som kan borra nonstop i flera dagar. Vad gör dem med väggarna liksom????
    Det är väl ingen särskilt konstigt om man gör ett större renoveringsarbete som t ex innefattar kök el. badrum. Om dessutom alla väggar är i betong så har man inget annat val än att borra för alla typer av hål som kan behövas! De flesta jobbar ju heltid och då finns inte mycket annan tid än att göra renoveringen på helgerna..
  • Ellah

Klart jag skulle borra en söndag om jag behövde. Folk får i mitt tycker borra när de vill mellan 8-22, oavsett dag, klart att det kan vara irriterande men inget jag skulle gå och klaga över.

Svar på tråden Borrar du på söndagar i din lägenhet?