• Anonym (?)

Har du haft en liten blödning (mini-mens) och ändå varit gravid?

Skulle vilja veta hur vanligt det är. Hade "mens" förra veckan men det var verkligen pyttepytte lite, bara en liten fläck blod per dag. Ska testa mig om några dagar men kunde inte testa + med dottern förrän på BIM+10 så jag väntar lite. Undrar om någon dels haft "minimens" och sedan varit gravid och vill gärna oxå höra från er som haft drastiskt mycket mindre blödning men som ändå INTE varit gravida.

• Svar på tråden Har du haft en liten blödning (mini-mens) och ändå varit gravid?
  • Anonym (?)

Här var det dött, NÅGON måste väl upplevt fenomenet förr???

• malibos

Japp. Jag hade tre dagars blödning, trodde det var mens men tyckte den var"konstig" så testade mig några dagar efter. Då var jag gravid

• Anonym (hanna)

Jag har haft så också, fick mensen i torsdagskväll och nu är den slut! Brukar alltid vara i 6-7 dagar!

Malibos: på vilket sätt var mensen konstig?

• Anonym (123)

Hade mens som jag brukar ha den i mitten av januari men har sedan nyår haft humörsvängningar, illamående, sug efter saker osv.
    Så vi väntar med spänning på nästa "menstrution" (om det blir någon eller inte).

• Anonym (?)

123: Har du testat då?

Jag ska testa imorgon bitti.

• Anonym (123)
    Anonym (?) skrev 2008-02-10 19:12:40 följande:
    123: Har du testat då? Jag ska testa imorgon bitti.
    Nej det har vi inte. Vi avvaktar istället bara för spänningens skull

Vad hoppas du på?. Positivt eller negativt?
  • smurfis75

Jag hade det med andra sonen. Tog ett test som var negativt i början på december, fick en blödning som jag tog för mens strax efter...men ingen blödning i januari..

Tog då ett nytt test i mitten på februari, då var jag i vecka 14(!)...sonen föddes augusti samma år

• Anonym (?)

123: Att du klarar av det! Jag klarar inte av att inte veta!

Jag vet faktiskt inte vad jag hoppas på. Det är oplanerat. Får ta ställning till det när jag vet.

• Anonym (två gånger)

Absolut har jag haft det. Förra gången jag vart gravid så hade jag en pytteblödning i en dag ungefär, på bim. Den här gången fick jag "mens" typ fyra dagar innan bim, den höll i sig i tre dagar och var inte så lite iofs men fel färg, så jag anade att det kunde va mensen men samtidigt nåt annat också. Den va brun liksom, inte blodfärgad..... men eftersom jag ogillar negativa tester så jag testade inte förrän andra mensen hoppade över! Och då vart det positivt!
    (vet dock bestämt att det inte var riktig mens den gången eftersom jag omöjligt kan ha blivit gravid mellan denna "mens" och den andra uteblivna... eftersom vi inte hade sex nånting däremellan )

• Anonym (123)
    Svar på #8
    Vi är väl rätt säkra på att det är "befruktat" då vi sett för många tecken på graviditet. Alldeles för många för att det skulle vara av ren slump.

Men inte gråter vi för vi har ju inte direkt skyddat oss för att inte bli "gravida" (fast rent fysiskt är det ju bara jag som blir det )
  • annbom

Det är hela 40% som har en liten blödning i början av graviditeten så det är nog lika bra att testa.

• Anonym (?)

Testade i morse men det var negativt. Det är nog lika bra det, men visst hade man väl någonstans börjat tänka "tänk om". Nåja, det kommer ju absolut fler chanser.

Grattis till er, 123!

• Anonym (123)
    Svar på #13
    Ja vi får väl se i slutet av veckan/början av nästa vecka om "tanten" kommer på besök eller inte

*ska hålla tummarna för er*
  • malibos

Anonym (hanna) skrev 2008-02-10 16:44:32 följande:

Jag har haft så också, fick mensen i torsdagskväll och nu är den slut! Brukar alltid vara i 6-7 dagar!Malibos: på vilket sätt var mensen konstig?
    Den brukar vara riklig och räcka minst 4 dagar. Nu var den annorlunda till färgen, mer brunaktig, och inte alls lika riklig. Den röckte knappt tre dagar.
  • Anonym (två gånger)
    Anonym (123) skrev 2008-02-27 17:31:02 följande:
    Ingen mens än
    Då får man väl gratulera??? 
  • Anonym (123)
    Anonym (två gånger) skrev 2008-02-27 19:02:21 följande:
    Då får man väl gratulera??? 
    Ja det får man
  • Anonym (kopparunge)

har en underlig blödning eller mens.
    Fick nåt rosaaktigt 8 dagar efter äl...oftast uppkom blödning vid sex.
    sen fick jag bruna flytningar och i torsdags rejäl mensvärk och på kvällen lite rödare men ändå brunt i. På fredagen var det mer rött så jag använde tampong, dock svårt att se då hur mycket man blöder. I går på kvällen bytte jag till binda och sen började jag inte blöda brunt eller sk rester förrän idag när jag varit vaken ett tag på morgonen. Men så mycket mer verkar inte komma. Ja som brukar ha riklig mensblödning i 6-7 dagar ju.
    fattar nada ju.
    Men med tanke på min svåra uppförsbacke att kunna bli gravid pga pco, ivf, utomkved och mf så vågar jag inte tro nåt...*suck*
    men ändå kan jag inte sluta spekulera.
    Igår fick jag fruktansvär kramp i magen omkring navelpartiet och gaser. Och på kvällen kom kramperna tillbaa men slutade efter ett tag.
    Ja vad ska man tro???

Svar på tråden Har du haft en liten blödning (mini-mens) och ändå varit gravid?